Showing 1 - 10 of 263
applications it is desirable that nodes can join anonymously, but anonymity makes it easy to spread false reputation information. A … limitations of the DSP solution space; and we gradually reduce the impact of adversarial behaviour in P2P reputation systems using … heuristic methods. As a side effect of our work, we present a special-purpose framework for simulation of P2P reputation systems …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467070
Gegenstand dieser Arbeit ist die Betrachtung der Reputation eines Unternehmens aus ?konomischer Sicht. Die … Unternehmensreputation. Die Reputation wird hier mit einem betriebswirtschaftlichen Kosten-Nutzen Kalk?l betrachtet. Nur mit einer Reputation … wird.Die Genese der ?konomischen Reputation erfolgt durch den Reputationstr?ger, d.h. im Unternehmen. Um die Werttreiber …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484796
instead of giving rise to defective behavior are necessary to make the system work: trust and reputation mechanisms.This paper … examines different incentive mechanisms helping these trust and reputation mechanisms in eliciting users to report own …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009485601
Immer mehr Unternehmen intensivieren vor dem Hintergrund zunehmender Komplexität sowie technologischer und wettbewerblicher Dynamik ihre Lieferanten- und Kundenbeziehungen bis hin zu engen Partnerschaften. Sie sehen diese als Voraussetzung für dauerhaft wirkende Wettbewerbsvorteile an.// Mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467182
Im traditionellen Lebensmittel-Supermarkt stellt die Verkaufsfläche neben dem Personal wohl den wichtigsten Leistungsfaktor dar. Dieser Faktor ist aber mit hohen fixen Kosten belastet. Ein Ziel von Lebensmitteleinzelhandelsunternehmen ist, den Ertrag auf der bestehenden Verkaufsfläche zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448913
"We are concerned here with the creation of non-market institutions for reducing the cost of risk in poor agrarian societies that operate at low levels of technology without the benefits of insurance, credit and other intertemporal markets. 1 Institutions, the formal and informal rules that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009468491
Online Consumer-to-Consumer Communication Networks are characterized by informational and social benefits as well as time and effort costs for participants. Therefore, this dissertation takes an economic perspective on the network formation process as a determinant of value for consumers and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467397
Mit der Liberalisierung des europäischen Marktes für elektrische Energie haben sich die Randbedingungen für alle in diesem Markt tätigen Unternehmen grundlegend verändert. Um das langfristige Ziel eines europäischen Binnenmarktes zu erreichen, sind erhebliche Eingriffe in die unter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467426
Diese Doktorarbeit besteht aus vier eigenständigen Forschungsarbeiten, die in der Zeit von Oktober 2004 bis Oktober 2007 geschrieben wurden, während ich Teilnehmer am "Doctoral Programme in Quantitative Economics and Finance" an der Universität Konstanz war. Meine Forschungsinteressen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471697