Showing 1 - 10 of 333
Prepared for a Conference on Transnational Networks in Princeton in 2001, this paper explored the comparative dynamics of the trans-local networks which South Asian migrants from Mirpur (Pakistan), Jullundur (India) and Sylhet (Bangladesh) have constructed around themselves.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009468661
This metadata relates to an electronic version of an article published in The international review of retail distribution and consumer research, 2001, vol.11, no.3, pp.225-246. The international review of retail distribution and consume research is available online at informaworldTM at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009455184
We explore the possibility that a systematic relationship exists between employment within a particular type of contract and risk preference. We exploit a set of proxies for risk preference, whereby some of the proxies capture risk loving behaviour (expenditure on gambling, smoking and alcohol)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475665
Studies on globalisation suggest that a factor in the growth of nonstandard employment in developed economies has been the growing capacity of multinational corporations to arbitrage wage differentials across countries. This analysis applies in particular to industries subject to direct import...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482136
The paper deals with margins of entrepreneurship where small business owners are almost working ontheir own having no or just a few employees and where one can find also people working with lowreturns and having firms without stability or prosperous dynamics. However, even the area...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009466404
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448911
Diese Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der externen Unternehmenskommunikation in sozialen Netzwerken im Internet. Ziel dieser Arbeit ist es, einen Leitfaden für Unternehmen zu erstellen, die noch nicht in Social Networks aktiv sind bzw. ihr Engagement im so genannten Web 2.0 ausbauen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434175
Die Bachelorarbeit beschäftigt sich mit den erweiterten Möglichkeiten des Marketing durch die Verwendung von Social Networks, deren Frameworks und APIs. Die Arbeit verfolgt das Ziel, am Beispiel der VZ-Netzwerke (studiVZ, meinVZ, schuelerVZ) neue Möglichkeiten zur effektiven Beeinflussung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434193
In dieser Bachelorarbeit wird untersucht, inwiefern eine Präsentation des Weingutes Schloss Proschwitz – Prinz zur Lippe in dem Netzwerk Facebook strategisch sinnvoll zu gestalten ist. Dabei wird auf Social Media Marketing, kommunikationspolitische Maßnahmen und beispielhafte Darstellungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434197
Ziel der Arbeit ist es, zu untersuchen, inwiefern es für ein Unternehmensinnvoll ist, ausgewählte soziale Netzwerkseiten als Mittel zurKundenbindung zu nutzen. Welche Möglichkeiten ergeben sich dabei,und welche Auswirkung hat diese Nutzung auf ein Unternehmen?Dabei soll gezeigt werden, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434221