Showing 1 - 10 of 63
This paper uses a multivariate framework to extend the recent univariate seasoned equity offering (SEO) research by Hull, Kwak and Walker (2010) that investigates the valuation impact of inside ownership. Our multivariate findings add to the univariate findings as we show that the inside...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009462240
This thesis examines the use of shelf offerings to raise equity capital in the U.S. market. Shelf offerings have recently become the key method to offer primary equity as the capital raised via shelf offerings now accounts for 80% of the value of U.S. seasoned equity offerings (SEOs)....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484176
Das Papier nimmt aus sozialwissenschaftlicher Perspektive zur Debatte über die Zukunft der Aufsichtsratsmitbestimmung Stellung, indem es den Stand der empirischen Mitbestimmungsforschung zusammenfasst und weiterentwickelt. Es weist nach, dass Mitbestimmung auf Ebene der Leitungsorgane in den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009466395
, Führungsqualität und Unternehmenserfolg unter besonderer Berücksichtigung der Faktoren ’Intelligenz’ und ’Menschliche Zuverlässigkeit … verbesserten Führungsqualität und damit auch zu einem erhöhten Unternehmenserfolg geschlossen. Wegen der großen Komplexität der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009452435
Zusammenhang zwischen Internationalisierungsgrad und Unternehmenserfolg in bivariaten Modellen untersuchen und somit wesentliche … Unternehmenserfolg sowohl durch kontextbezogene Variablen, z.B. die Industriezugeh?rigkeit multinationaler Unternehmen (MNE) und deren … Unternehmenserfolg auswirkt. Der Nachweis, dass der Zusammenhang zwischen Internationalisierungsgrad und Unternehmenserfolg sowohl von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482316
Direct tests between corporate social responsibility (CSR) and firm performance (FP) have been argued to be a futile pursuit. Following this line of thinking, the present study sought to test an alternative model in understanding the CSR-FP relationship. Specifically, reputation and customer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434794
Strategic management of the firm includes the strategic management of information technology in the context of business relationships. Firms do not exist in isolation. Multiple constituents make up a relationship network that constitutes the vital resources needed to fulfil the mission of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434953
The primary mission of strategic management research is to explain variations in the performance of firms. As researchers have sought to explain differentials in firm performance, they have looked to the factors that underlie competitive advantage. For many years, industry structure factors were...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434954
Despite evidence of a positive relationship between informationtechnology (IT) investments and firm performance, results still varyacross firms and performance measures. We explore two organizationalexplanations for this variation: differences in firms’ ITinvestment allocations and their IT...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435045