//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Academic Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~source:"base"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Referenzmodell zum Electronic...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 1 applied filter
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Electronic Commerce
31
electronic commerce
29
Electronic commerce
28
Internet
8
Business
7
Marketing and Market Research
7
Marketing
6
Small Business Management
6
Management
5
E-Commerce
4
Innovation and Technology Management
4
Internet marketing
4
Medien
4
Privacy
4
Australia
3
Business management
3
Management Information Systems
3
auctions
3
business logistics
3
information technology
3
internet
3
Advertising and Promotion Management
2
Agribusiness
2
Business Administration, Management, and Operations
2
Business and Management
2
Consumer behavior
2
Customer relations
2
Datenschutz
2
E-commerce
2
Grocery trade
2
Internet advertising
2
Internet shopping
2
Organisational Planning and Management
2
Organizational Behavior and Theory
2
South Africa
2
Supply chain management
2
Tourism and Services
2
Wirtschaft
2
adoption
2
data processing
2
more ...
less ...
Online availability
All
Free
79
Type of publication
All
Book / Working Paper
39
Article
38
Other
16
Type of publication (narrower categories)
All
Thesis
35
Congress Report
11
Report
3
Language
All
Undetermined
45
English
35
German
13
Author
All
Jones, CD
6
Ghose, Anindya
4
Hecker, R
3
Sundararajan, Arun
3
Toleman, Mark
3
Ally, Mustafa
2
Coltman, T.
2
Cooper, Joan
2
Denize, Sara M.
2
Devinney, T. M.
2
Furuhata, Masabumi
2
Gattiker, Thomas F.
2
Günther, Oliver
2
Huang, Xiaowen
2
Lee, Geoffrey
2
McGuiggan, Robyn L.
2
Midgley, D. F.
2
Pease, Wayne
2
Roberts, Barbara
2
Roe, Brian E.
2
Rowe, Michelle
2
Rowley, Jennifer
2
Sharma, Neeru
2
Spanjaard, Daniela
2
Standing, Craig
2
A. Burgess
1
Abdullah, Nik Ab Halim Nik
1
Al-Hakim, Latif
1
Ali, Yunus
1
Ang, Guan Hoe Andrew.
1
Ashworth, Catherine J.
1
Bakos, Yannis
1
Batte, Marvin T.
1
Bensberg, Frank
1
Bhakoo, V
1
Bieber, Nicolai
1
Bloom, J. Z.
1
Boateng, R
1
Boshoff, C.
1
Boyens, Claus
1
more ...
less ...
Institution
All
University of Western Sydney
7
College of Health and Science
3
School of Computing and Mathematics
3
Australian and New Zealand Marketing Academy Conference 1-3 Dec. 2008 Sydney, N.S.W.
2
NYU Stern School of Business
2
University of Stellenbosch. Faculty of Economic and Management Sciences. Dept. of Business Management.
2
College of Science, Technology and Environment
1
International Conference on Electronic Commerce 10th 18-22 Aug. 2008 Innsbruck, Austria
1
L'Universite? de Toulouse
1
School of Computing and Information Technology
1
Universite? de Toulouse
1
more ...
less ...
Source
All
BASE
ECONIS (ZBW)
29,828
USB Cologne (EcoSocSci)
2,343
Other ZBW resources
711
RePEc
362
USB Cologne (business full texts)
222
EconStor
61
ArchiDok
22
more ...
less ...
Showing
1
-
10
of
93
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Methodik zur integrierten Grobplanung von Abläufen und Strukturen mit digitalen Fabrikmodellen
Schmidt, Karsten
-
2002
objektorientiertes
Referenzmodell
zur integrierten Modellierung von Abläufen und Strukturen in der Produktion, ii) eine Planungsmethode …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467429
Saved in:
2
Genossenschaftliche Kommunikationsstrategien für Politik und
Medien
Deising, Florian
-
2004
Aus einer ökonomischen Perspektive wird eine handlungstheoretische Grundlage für Kommunikationsstrategien gelegt. Auf dieser Basis wird ein Kommunikationsverständnis entwickelt, welches die Besonderheiten der Organisationsform "Genossenschaft" berücksichtigt und eine konkrete Analyse der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009454724
Saved in:
3
Multimedia
Grob, Heinz Lothar
;
Bensberg, Frank
-
2004
Arbeitsbericht der Reihe CAL + CAT ; 3
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009454780
Saved in:
4
Der Einfluss von Medienberichterstattung auf aggregierte wirtschaftliche und politische Einstellungen : Eine zeitreihen?konometrische Untersuchung
Subroweit, Stefan
-
2006
. Aufgabe war es, die Interaktion zwischen politischem oder wirtschaftlichem Subjekt, den
Medien
als ?bermittler von Information … und der Realwelt empirisch zu untersuchen. Aus dieser Untersuchung werden Aussagen ?ber die eigenst?ndige Rolle der
Medien
… in diesem Prozess abgeleitet. Die zentrale Hypothese dieser Arbeit ist, dass
Medien
eine autonome kausale Rolle im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482321
Saved in:
5
Institutions, Incentives and Local Policies ; Evidence from Education and Media Markets ; Institutions, Incentives and Local Policies ; Institutionen, Verhaltensanreize und politische Entscheidungen -- Evidenz aus Bildungsökonomie und Medienmärkten
Himmler, Oliver
-
2013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353273
Saved in:
6
Structure-Infrastructure Alignment: The Relationship Between TQM Orientation and the Adoption of Supplier-Facing Electronic Commerce Among Manufacturers
Huang, Xiaowen
;
Gattiker, Thomas F.
;
Schroeder, Roger G.
-
2008
Total Quality Management (TQM) is widely adopted in industry and well studied in academe. It includes a philosophy and set of practices for supply management. However, these elements evolved before widespread adoption of the Internet, which transforms the supply management landscape by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009431842
Saved in:
7
Interpersonal Trust Formation During the Supplier Selection Process: The Role of Communication Channel
Huang, Xiaowen
;
Gattiker, Thomas F.
;
Schwarz, Joshua L.
-
2008
This study investigates business-to-business interpersonal trust formation (trust that develops between boundary spanning individuals from different organizations) during the price determination stage of the supplier selection process. We first investigate whether trust can form at this stage....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009431843
Saved in:
8
Accounting for Cognitive Costs in On-Line Auction Design
Parkes, David C.
;
Ungar, Lyle H.
;
Foster, Dean P.
-
1999
Engineering and Applied Sciences
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009431920
Saved in:
9
Beratungs- und Dienstleistungsgeschäft mittels eines elektronischen Marktes - Konzeption und Realisierung eines virtuellen Adaptionsmarktplatzes für Beratungsunternehmen im SAP R/3-Markt
Siedler, Udo
-
2000
In dieser Arbeit soll aufgezeigt werden, wie das Beratungs- und Dienstleistungsgeschäft mit Hilfe eines elektronischen Marktes effektiver und effizienter gestaltet werden kann. Hierbei geht es nicht darum, neue Electronic Commerce-Ansätze zu verfolgen, sondern die Projektierung der Einführung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433721
Saved in:
10
Gestaltungsanforderungen Internettechnologie-basierter Marktplätze aus Sicht der industriellen Beschaffung : Entwurf eines entscheidungsorientierten objektzentrierten Analyseschemas
Müller, Holger
-
2003
Internettechnologie-basierte Marktplätze standen von 1999 bis Mitte 2000 im Mittelpunkt euphorischer Prognosen. Schnell kehrte jedoch Ernüchterung ein, da die Nutzung der Marktplätze weitaus langsamer voranging als allgemein erwartet wurde. Dafür wird als ein Hauptgrund die mangelnde...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433723
Saved in:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->