Showing 1 - 10 of 268
nurtured by internationally-oriented entrepreneurial founders enable these firms to develop cutting-edge knowledge intensive …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448548
spezifischen Synergien ähnlicher Wissensbasen und generieren in kollaborativer Form neues Wissen, Fähigkeiten und Technologien, die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009428982
-based partner (AFAI) to manufacture ferries in China, without any formal, institutional protection of its proprietary knowledge. Key …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448238
For most complex emergent technologies, product-market success depends on efficient linkages between changing lead innovators within the R&D process. In this paper, our unit of analysis is a complex high technology product and the system of alliance linkages formed to progress a product through...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448341
Although the internationalisation process of the firm has been well researched since the 1970s, the behaviour of firms prior to internationalisation has not received commensurate research attention. This paper argues that a focus on firms’ pre-internationalisation activities will not only...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448838
Hintergrund der Untersuchung ist die zunehmende Bedeutung von Humankapital als wettbewerbsentscheidendem Produktionsfaktor in modernen humankapitalintensiven Unternehmungen. Es stellt sich die Frage nach den Auswirkungen der Bedeutungszunahme und der Regelung des „Primärhumankapitals“, also...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467060
The present thesis develops a formal model of endogenous growth that incorporates costly knowledge codification as a … means of intergenerational knowledge transfer. It identifies the circumstances under which knowledge codification takes … knowledge codification is central to utilize the non-rivalry of ideas for economic growth. However, while the usual models of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476187
Immer mehr Unternehmen intensivieren vor dem Hintergrund zunehmender Komplexität sowie technologischer und wettbewerblicher Dynamik ihre Lieferanten- und Kundenbeziehungen bis hin zu engen Partnerschaften. Sie sehen diese als Voraussetzung für dauerhaft wirkende Wettbewerbsvorteile an.// Mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467182
Im traditionellen Lebensmittel-Supermarkt stellt die Verkaufsfläche neben dem Personal wohl den wichtigsten Leistungsfaktor dar. Dieser Faktor ist aber mit hohen fixen Kosten belastet. Ein Ziel von Lebensmitteleinzelhandelsunternehmen ist, den Ertrag auf der bestehenden Verkaufsfläche zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448913