Showing 1 - 10 of 53
Für viele Unternehmen hat sich der Stellenwert der Kundenbeziehung in den letzten Jahren nachhaltig verändert. Da Wettbewerbsfähigkeit häufig über die Beziehung zum Kunden definiert wird, ist den meisten Unternehmen die Bedeutung des Kundenwissens durchaus bewusst. Schon immer war die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448932
?ge verbunden sind, stellt dabei eine gro?e Herausforderung f?r ein wertorientiertes Kundenmanagement dar und hat weitreichende …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482297
Die vorliegende kumulative Dissertation ist im Rahmen und mit Förderung des DFG-Graduiertenkollegs „Betriebswirtschaftliche Aspekte lose gekoppelter Systeme und Electronic Business“ entstanden. Sie beschäftigt sich mit der Analyse und Prognose des Kaufverhaltens von Kunden im Internet,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009428983
This paper examines the relationship of 1987 retail grocery prices to supermarket sales concentration across 95 U.S. metropolitan areas. The regression model incorporates a large number of population, retail-cost, and retail competition factors and separate prices by type of grocery item. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442420
An organisation’s approach to Pricing can be seen as a competency in the sense that it is a combination of skills, behaviours and the application of knowledge. As the efficiency and effectiveness of pricing decisions improve, then a range of indicators highlight a more thorough, considered and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009465554
Water demand management is a key focus area for most water managers and even more so in developing countries since improved access to water is important to the poor. Different policies have been introduced to ensure a water management system th at cares for the poor, among them the Increasing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480490
In diesem Beitrag möchten wir zeigen, wie Fragen der Preispolitik mit Excel modelliert und gelöst werden können. Durch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467172
Konditionen stehen im Mittelpunkt des Verteilungskonfliktes zwischen der Industrie und dem Lebensmitteleinzelhandel. Der Konditionenstreit behindert dabei gemeinsame Ansätze zur Optimierung der Wertschöpfungskette (z.B. Ansätze des Efficient Consumer Response). Erst langsam setzt sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467512
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434269
Currently, many organizations are trying to capitalize on the Web channel by integrating the Internet in their corporate strategies to respond to their customers’ wishes and demands more precisely. New technological options boost customer relationships and improve their chances in winning over...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447144