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Die Nutzung des Internet zur Vermarktung und zum Vertrieb von touristischen Produkten hat seit den neunziger Jahren ein rasantes Wachstum erfahren und dazu geführt, dass im Bereich des internetbasierten Tourismus eine besonders ausgeprägte Konkurrenzsituation zwischen den Anbietern...
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This thesis explores economic aspects of virtual worlds by focusing on a specific massively multiplayer online role-playing game, RuneScape. In particular, it examines the similarities and differences between the virtual economics and real world economics, the economic understanding of RuneScape...
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As massively multiplayer online games gain popularity, there has been a concomitant increase in their size and complexity, both technically and in terms of player usage. Quality assurance for such games takes up a major component of the development budget due to the painstaking work required to...
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In a survey of UK consumers, we elicited their willingness-to-accept (WTA) a discount for GM foods and willingness-to-pay (WTP) a premium for non-GM foods in order to assess their valuation of the non-GM characteristic in food products. Mean WTA exceeds mean WTP, a finding that suggests the...
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have been used to structure new product alliances, value customers etc. We run a controlled experiment and we examine …
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Online gaming has become prevalent with the rise of the internet availability, where the gaming industry is experiencing a shift in business model in the last decade. The new model of microtransaction is to make players pay for extra content and advantages to compete against other players. In...
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Die Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Integration von Werbung in Computer- und Videospielen. Am Beispiel von der Modefirma Ben Sherman wird die Vielfältigkeit und die Komplexität von Spiele-Werbung näher erläutert.Ziel der Arbeit ist es die unterschiedlichen Formen von In-Game Werbung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434199
Ziel dieser Bachelorarbeit ist es, die Rolle des E-Game-Advertisings als Ersatz für klassische Werbeformen und als Ergänzung im Marke-ting-Mix zu untersuchen. Dazu wird die Werbeform erläutert und auf ihren praktischen und theoretischen Einsatz geprüft. Es wird da-bei auf das Medium E-Game...
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