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Investment Theorie werden segmentspezifische Preisunterschiede nicht irrationalem Verhalten zugeschrieben, sondern als in … Übereinstimmung mit ökonomischer Theorie angesehen. Der theoretische Vergleich von Gleichgewichts- und intrinsischen Wertmodellen … investors’ stock segments in China. Within the framework of international portfolio investment theory, segment-specific price …
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Die vorliegende Dissertation behandelt in fünf wissenschaftlichen Artikeln Grundfragen aus dem Themenfeld der Konsumenten-Marken Beziehung. Artikel 1 befasst sich mit der Fragestellung, was Konsumenten dazu führt, eine Marke in Betracht zu ziehen. Artikel 2 untersucht den Zusammenhang von...
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We examine the profitability and the welfare implications of pricediscrimination in two-sided markets. Platforms have information aboutthe preferences of the agents that allows them to price discriminatewithin each group. The conventional wisdom from one-sided horizontallydifferentiated markets...
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Mit der Arbeit wird der Versuch unternommen, den Zusammenhängen von Biographie- und individuellen Lernprozessen nachzugehen. Dies erfolgt am Beispiel von acht ostdeutschen ExistenzgründerInnen, die sich nach der Wende in den neuen Bundesländern im Lebensmitteleinzelhandel selbständig gemacht...
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Seeks to enhance our understanding of the suitability of loyalty measurement techniques by proposing a classification of brand loyalty based on varying market types. Distinguishing between market types is important because the very nature of markets indicates that the measures used to capture...
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Full-text of this article is not available in this e-prints service. This article was originally published [following peer-review] in Journal of Consumer Marketing, published by and copyright Emerald Group Publishing Ltd.
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Purpose – This paper aims to bring together and evaluate the reasons that have historically been advanced to justify the heavy emphasis on innovative consumers within the general context of the adoption of products and services, and to assess the strategic benefits to be gained from targeting...
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This dissertation uses game theoretic models to examine the effects of agent anonymity on markets for goods and for information. In open, anonymous settings, such as the Internet, anonymity is relatively easy to obtain --- oftentimes another email address is sufficient. By becoming anonymous,...
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Die Liberalisierung der Elektrizitätsmärkte in Europa hat zu einem deutlichen Strukturwandel der Energiewirtschaft geführt; Überkapazitäten und Wettbewerbsdruck bewirkten eine erhebliche Umorientierung in den Energieversorgungsunternehmen. Durch die zunehmende Liquidität des kurzfristigen...
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