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Die vorliegende Arbeit ist aufgrund der Beobachtung von wiederkehrenden Phänomenen in der Markenführungspraxis entstanden. Es konnte beobachtet werden, dass trotz einer vorhandenen strategischen Markenführung, eines Markenperformance Measurement und weiteren Instrumenten umfassende...
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Ausgehend von der Feststellung, dass die Nutzenwahrnehmung durch den Konsumenten eine maßgebliche Größe zur Erklärung seines Konsumverhaltens ist, ist es Ziel dieser Arbeit, einen Markenführungsansatz zu entwickeln, welcher die Nutzendimensionen als Ankerpunkt für die Priorisierung von...
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This three-essay thesis focuses on how value of the brand, i.e. brand equity is created, with each study investigating different parts of the relationships within the brand value chain.My first essay identifies and tests a new set of brand equity drivers such as brand structure and positioning,...
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Tyrimo objektas – AB „Rokiškio sūris“ prekės ženklai. Tyrimo dalykas – AB „Rokiškio sūris“ prekės ženklo valdymas. Darbo tikslas – parengti AB „Rokiškio sūris“ prekės ženklų valdymo modelį. Uždaviniai: • išnagrinėti prekės ženklo istorinę raidą,...
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Pagrindinių universitetinių magistrantūros studijų baigiamasis darbas 72 puslapių, 28 paveikslai, 7 lentelės, 40 literatūros šaltinių, 4 priedai, lietuvių kalba.RAKTINIAI ŽODŽIAI: prekės ženklas, prekės vardas, prekės simbolis, prekės ženklo apsauga, prekės ženklo vertė,...
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The focus of this dissertation lies on the brand personality (BP) and the brand relationship concept. They represent two particularly important measures of brand equity. And more importantly, both concepts still lack a comprehensive understanding. Hence, this dissertation provides deeper insight...
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When a nation is establishing a new identity and making recompense for exclusively regulated economy of recent history, the corporate marketing function must respond. A new paradigm is required if the communities that comprise future markets are to favour businesses whose success is based on the...
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The non-profit sector faces a myriad of challenges. Non Profit Organisations(NPOs) operate in a highly competitive market for financial support, skilledemployees and volunteers. They are thus often driven to adopt commercialpractices to improve their strategic performance and differentiate...
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Global trends have shown a shift in marketing emphasis from productbranding to corporate branding. Some of the reasons cited by prior researchfor this shift were: high consumer expectations; anti-branding movementsthat demand a visible link between product brands with companies thatproduce them;...
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