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In a bilateral oligopoly where strategic buyers source a good from competing suppliers over time, buyers often have an incentive to sustain competition while suppliers benefit from excluding rival suppliers. We model this situation as a two period asymmetric cost Bertrand duopoly, where in the...
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The following are abstracts of the three chapters of my doctoral dissertation entitled "Three Essays on Buyer Power Theory, Dominant HMOs, and Technology Transfer."The first chapter of my dissertation is an investigation into technological transfer efficacy, with success defined at specific...
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We use a two-stage, sample selection model to investigate organic milk purchases using Neilsen’s Homescan data. In the first stage, households decide on a weekly basis to buy mainly organic milk or non-organic milk. Results from this stage show that higher income, better education, having...
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In the European food sector private labels represent a relevant and increasing share of total sales. Thus,national brands need to adapt their marketing strategies to deal with this growing competition. Focusing on pricestrategies, recent theoretical papers conclude that private label development...
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This three-essay thesis focuses on how value of the brand, i.e. brand equity is created, with each study investigating different parts of the relationships within the brand value chain.My first essay identifies and tests a new set of brand equity drivers such as brand structure and positioning,...
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The broad objective of this study is to examine how assortment factors and category performance are related within the context of specialty retailing. This study formulates two clusters of research questions. The first cluster of research questions focuses on product assortment in general, for...
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Im Rahmen der Innovationsoffensive der letzten Bundesregierung wurden wir mit der Durchführung der Studie „Innovationsverhalten deutscher Software- Entwicklungs-Unternehmen” beauftragt. Anlass ist die Feststellung, dass die Bundesrepublik eine starke Position auf dem Weltmarkt für...
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Innovation ist von zentraler Bedeutung für Entwicklung und Wirtschaftswachstum. Innovation findet in einem … oder Effizienz. In drei Aufsätzen untersucht diese Dissertation die Verwendung von Auktionen im Kontext von Innovation … Lizenzen zur Nutzung einer patentierten Innovation an Unternehmen in einem oligopolistischen Markt. Das Kapitel analysiert eine …
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innovation, either to reduce production costs for a given output, to create a new product or service, or to deliver products to …
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Verständnis dieser Dynamik, analysiert diese Dissertation die Wechselwirkungen zwischen Innovation und Wettbewerb. Die Arbeit … wirtschaftlichen Tätigkeit analysiert. Betrachtet man den Einfluss von Wettbewerb auf Innovation, zeigt eine empirische Analyse, dass … Innovation auf Wettbewerb, sind zwei Ergebnisse wert genannt zu werden. Erstens, obwohl profitabel von der Perspektive einzelner …
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