Showing 1 - 10 of 383
Die Dissertationsarbeit hat zum Ziel, die Gültigkeit der Aussagen eines außenhandelstheoretischen Ansatzes der Neo-Heckscher-Ohlin-Modellklasse in der realen Welt zu überprüfen. Der gewählte Modellierungstyp erlaubt die Koexistenz internationalen intra- und inter-industriellen Handels. Da...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471913
Bundesrepublik Deutschland auseinander. Dazu wird der Sektor nach der Systematik der BACH-Datenbank der europäischen Kommission in 10 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433722
Binnennachfrage. Eine Analyse der Immobilienmärkte in Deutschland und UK kommt zu dem Ergebnis, dass die langfristigen Gleichgewichte …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009450173
The article deals with the development of consumer prices in the Czech Republic in the context of food prices in the European Union and the World market. This article aims to identify consumer prices development in the market in the Czech Republic in relation to the development of consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011316105
Romania has entered an era of consumption and its stimulation remains one of the solutions always initiated to support the national economy, especially given that exports are declining due to euro-market problems - the main market for Romanian products.In this context, this paper aims to make a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011534786
Loyalty customer programs affects the organization's successful performance. Maintaining an existing user is financially more profitable and requires less effort than attracting a new one. Loyalty is the highest quality consumer satisfaction that occurs when the benefits of a product or service...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011971419
This study analyzes Wal-Mart’s pricing practices and its influence on competitors’ input cost transmission. Previous attempts to analyze Wal-Mart’s pricing strategy in the United States have been limited by the company’s refusal to provide scanner data to third party research firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444733
,national brands need to adapt their marketing strategies to deal with this growing competition. Focusing on pricestrategies, recent … theoretical papers conclude that private label development should cause a decrease in the price ofnational brands, while some …. Using retail sales data, we build time series of market shares of prices ofnational brands and private labels for different …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009445569
A 2006–2009 közötti időszakban a tej fogyasztói ára Magyarországon volt a legmagasabb. A fogyasztói árak közötti árkülönbségek mögött számos tényező húzódik meg: az áfatartalom, a kereskedelmi láncok árpolitikája, a feldolgozói ár és végül a termelőknek fizetett...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446969
Straipsnyje pateikiama naujausių Codex Alimentarius komisijos standartų dėl pieno ir pieno produktų analizė. Aptariami standartai, kurie buvo patvirtinti 2006 m., kartu pateikiama šių ir kitų Codex Alimentarius komisijos dokumentų projektų svarstymo medžiaga. Taip pat nagrinėjami...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009478566