Showing 1 - 10 of 392
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353216
Sport wird einerseits wie jede andere Tätigkeit in der Gesellschaft mit öffentlichen Abgabelasten beschwert … steuerlichen Behandlung des Sports hat wiederholt Fragen nach der öffentlichen Finanzierung des Sportes aufgeworfen: Inwieweit sind …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429581
This project is a study which examines how attendance levels in Major League Baseball stadiums have been impacted by the current recession in the United States which began in October 2007. Research on attendance during past recessions has shown a strong relationship that during downtrends in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009450225
Diese Magisterarbeit befasst sich mit Marken, die ausschließlich im Internet auftreten (E-Brands) sowie der Markenführung im Internet (E-Branding). Innerhalb dieses Rahmens wird eine Online-Befragung der wichtigsten Internet-Marken in Deutschland sowie eine Datenerhebung unter Internet-Nutzern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433650
This dissertation study examined the effect of country-of-origin (COO) fit onconsumer brand attitude in cross-border strategic brand alliance (SBA). Also, this studyinvestigated the effects of consumer product knowledge by dividing it into subjective andobjective knowledge dimensions. It was...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429381
Die vorliegende Arbeit ist aufgrund der Beobachtung von wiederkehrenden Phänomenen in der Markenführungspraxis entstanden. Es konnte beobachtet werden, dass trotz einer vorhandenen strategischen Markenführung, eines Markenperformance Measurement und weiteren Instrumenten umfassende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009468262
Strukturgleichungsmodell zeigt bei der Hälfte der untersuchten Marken den stärksten Einfluss vom Markenimage auf die PKW-Kaufabsicht. Bei 2 … Marken ist der Einfluss des Herkunftslandes auf die Kaufabsicht im Vergleich zum Markenimage und der Preiswahrnehmung stärker …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480944
Markenführung soll den effektiven Einsatz von Marketingaktivitäten fördern und die Ebenen Konsumentenverhalten bzw. -einstellung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009454910
Schema congruency theory suggests that consumers’ judgments of a sponsoring firm’s brand, such as attitudes toward the brand, are influenced by the degree of similarity or fit between the event and the brand. In short, the better the perceived fit, the more likely that the positive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009441744
Accessing and exploiting organizational resources plays an integral role in not only a firm’s propensity to achieve a competitive advantage, but also its mere survival in a competitive environment (Ulrich & Barney, 1984). One of the most common means of resource acquisition for both large...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467899