Showing 1 - 10 of 355
Die beiden Themenschwerpunkte werden zunächst in Teil A separat voneinander behandelt: · Corporate Identity und Corporate Image in Kapitel I,· E-.Business, einschließlich Internet als spezielles Medium in Kapitel II.Neben einer allgemeinen Grundlegung wollen wir insbesondere verdeutlichen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476231
Reduzierung auf null nie altruistisches Verhalten abbilden können. Ausschließlich in diesem Fall wäre jedoch dem … intergenerationellen Gleichbehandlungspostulat des Utilitarismus Genüge getan. In der Altruismus-Modellierung ergibt sich das methodische … Problem der mehrfachen Berücksichtigung des selben Effektes. Altruismus ist um so stärker ausgeprägt, je geringer die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475365
financial (and agricultural) output, and Farm Business Income (FBI), whilst the Lifestyle Choice segment returned the lowest …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446723
Wie müsste eine faire Lösung des Klimaproblems aussehen? Wie sollten wir Pflichten und finanzielle Lasten der nötigen CO2-Reduktionen verteilen, wenn es dabei gerecht zugehen soll und keiner übervorteilt werden darf? In meiner Antwort auf diese ethischen Fragen stütze ich mich auf einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467052
strategic functions. We conclude by discussing the theoretical, research, and managerial implications that arise from an ethics …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009440910
concerns.Income, gender, province can be used as demographic segmentation tools toreach these segments.The relevance to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447832
perceptions of consumer ethics from young consumers on five continents. The study seeks to present a profile of consumer …. Originality/value: This investigation into consumer ethics helps businesses understand what their customer base believes is the … right thing in their role as customer. This is a large-scale study of consumer ethics including 3,739 respondents on five …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483312
mobile phone service. It also includes a quantitative experiment with 517 participants to examine, under close to real …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483985
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353216
Today’s shopping is driven by selfish priorities that shelter consumers from the global impact of their purchasing behavior. A study conducted during the winter of 2008 questioned 59 Drexel University freshmen on their purchasing decisions. The purpose of the study was to determine whether...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451027