Showing 1 - 10 of 124
ziehen. Artikel 2 untersucht den Zusammenhang von Kundenzufriedenheit und Loyalität. Artikel 3 analysiert …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467259
Dienstleistungssektor unter besonderer Berücksichtigung der Kundenintegration erklärt werden kann.Als Ausgangspunkt wird argumentiert, dass … erklären.Die zentrale Bedeutung der Kundenintegration bei der Entstehung von MNU im Dienstleistungssektor wird zudem empirisch … der Einfluss des Grades der Kundenintegration auf das Wachstum von Dienstleistungs-MNE deskriptiv und anhand multivariater …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447148
Acquisitions are common in today’s business and people involved in acquisitions face challenges when they become part of this process. This thesis aims to provide an understanding of the human factors that determine the outcome of acquisition integration. Various frameworks exist in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429314
Der Beitrag analysiert den Einfluss der Kundenzufriedenheit auf den ökonomischen Erfolg im Naturkostfachhandel. Auf … die Kundenzufriedenheit ein relevanter Erfolgsfaktor für den Lebensmittelfachhandel ist. In Erweiterung der in der … die Kundenzufriedenheit herausgearbeitet werden. Die Qualität der Ware und die Personalkompetenz stehen hier im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444367
Die Produkte von Maschinen- und Anlagenbauunternehmen stellen in der Regel langlebige, kundenspezifische Investitionsgüter dar. Je umfangreicher die Konstruktions- und Montagezeiten des Investitionsgutes, umso frühzeitiger muss der Kunde sich festlegen, welche Leistungsmerkmale gefordert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009450200
. zwischen KMU und öffentlicher Verwaltung zu vermitteln, transparent darzustellen und damit letztlich Kundenzufriedenheit und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009460431
Strategic management of the firm includes the strategic management of information technology in the context of business relationships. Firms do not exist in isolation. Multiple constituents make up a relationship network that constitutes the vital resources needed to fulfil the mission of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434953
We study competitive interaction between profit-maximizing firms thatsell software and complementary goods or services. In addition totactical price competition, we allow firms to compete through businessmodel reconfigurations. We consider three business models: theproprietary model (where all...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435157
Key topics: Since the birth of the Open Source movement in the mid-80's, open source software has become more and more widespread. Amongst others, the Linux operating system, the Apache web server and the Firefox internet explorer have taken substantial market shares to their proprietary...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437685