Showing 1 - 10 of 108
consumer ethnocentrism on willingness to buy. The authors analyze the direct effects of selected characteristics on the … tendency for consumer ethnocentrism. Further, the moderating effects of these consumer characteristics are investigated … and post hoc slope analysis.Findings - The empirical findings show that consumer tendencies for ethnocentrism are directly …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481845
Diese Magisterarbeit befasst sich mit Marken, die ausschließlich im Internet auftreten (E-Brands) sowie der Markenführung im Internet (E-Branding). Innerhalb dieses Rahmens wird eine Online-Befragung der wichtigsten Internet-Marken in Deutschland sowie eine Datenerhebung unter Internet-Nutzern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433650
Strukturgleichungsmodell zeigt bei der Hälfte der untersuchten Marken den stärksten Einfluss vom Markenimage auf die PKW-Kaufabsicht. Bei 2 … Marken ist der Einfluss des Herkunftslandes auf die Kaufabsicht im Vergleich zum Markenimage und der Preiswahrnehmung stärker …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480944
This study proposes an alternative travel decision making model and situates itsarguments in the Motivation-Opportunity-Ability (MOA) theoretical construct. The MOA modelsuggests that motivation, opportunity, and ability are major factors influencing decision making.Applying this model in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009465149
Sri Lanka is emerging as service sector driven economy with the GDP penetration of 50%-60% from service sector. After imposing the open economy policy in 1977, local brands had to gear ahead with intensive competition came from international brands. Telecommunication industry of Sri Lanka has...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442728
economic threat and consumer ethnocentrism have a negative impact on offshoring attitudes while perceived quality of services …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484552
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353216
El mercado de la carne se ha visto afectado por las recientes crisis alimentarias. La decisión del consumo se ve afectada por el precio, y éste por las características del producto y otros factores que pueden influir en la utilidad del consumidor. A través de la metodología de los precios...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009445205
Mit zunehmender Globalisierung, nicht zuletzt auch seit den Erweiterungen der Europäischen Union sehen sich Konsumenten mit einer Fülle an Produkten aus einer Vielzahl an Ländern konfrontiert. Doch nicht nur auf Endabnehmer wirken sich diese Veränderung aus, auch gewerbliches Kaufverhalten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480937
This paper evaluates how brand loyalty may affect young status consumers' evaluation of diffusion brands for high/low involvement fashion products. In particular, the positioning strategy of the type of diffusion brand names is investigated in this study. Data were gathered through an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434813