Showing 1 - 10 of 617,814
Germany. Results of multinomial logit model show a moderate and negative impact of retailer market power on innovation of … power affects food manufacturing firms incentives to invest in innovation of high quality food products. On the basis of a … seem to more effectively resist retailer market power in product innovation. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001775702
model suggest a detrimental effect of retailer market power on product innovation. This effect is mitigated if manufacturing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012761188
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008810777
Der vorliegende Beitrag befasst sich mit aktuellen Wettbewerbsproblemen im deutschen Lebensmitteleinzelhandel. Im … resultierende Nachfragemacht des Handels. Die Darstellung zeigt, dass Nachfragemacht von Händlern nicht pauschal bewertet werden … keineswegs klar, ob Nachfragemacht tatsächlich negative Effekte auf Wettbewerb oder Verbraucher hat. Des Weiteren werden die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010210425
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001793553
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058075
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002994616
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001972092