Showing 1 - 10 of 154
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000755944
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000634896
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000057501
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000083672
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001045411
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001046345
Die politische und planerische Diskussion über Metropolen ist stark von der Vorstellung bestimmt, die Globalisierung könnte zu grundlegenden Veränderungen im Städtesystem führen, und diese Veränderungen könnten ganz besonders Städte der höchsten Hierarchiestufen betreffen. Der Aufsatz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003879756
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003615909
Die politische und planerische Diskussion über Metropolen ist stark von der Vorstellung bestimmt, die Globalisierung könnte zu grundlegenden Veränderungen im Städtesystem führen, und diese Veränderungen könnten ganz besonders Städte der höchsten Hierarchiestufen betreffen. Der Aufsatz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009552087
Theoretical reasoning shows that spatial effects of transport cost reductions may crucially depend on market structures in the tradables sector (degree of market power, strength of economies of scale, free or no free entry). The aim of this paper is to compare empirically the effects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010504937