Showing 1 - 7 of 7
Im Rahmen der Studie "Verbleib und berufliche Orientierung von sächsischen Lehramtsabsolvent_innen in Sachsen (VEBOLAS)" wurde anhand der SOEP-Daten geprüft, inwiefern die nicht repräsentative Stichprobe von VEBOLAS bezüglich der Persönlichkeitsmerkmale (Big-Five) verzerrt ist. Dies wurde...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011334509
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010126672
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011567532
Dieser Beitrag beschäftigt sich mit den strukturkonservierenden Regime-Elementen der deutschen Energieversorgung. Methodisch wird dabei der Transitionsansatz von Geels genutzt. Mithilfe der Multi-Level-Perspektive wird am Beispiel der örtlichen Stromverteilnetze gezeigt: Innovationen finden in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011420157
This paper explores the opportunities for integrating Initiative Based Learning (IBL) and Integrated Assessment Models (IAMs) in order to improve our understanding of learning in the context of societal transition pathways, and more specifically by focusing on solar PV as an energy transition...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558344
The overall aim of this study is to investigate energy transition processes in rural areas by paying particular attention to the role of energy cooperatives in these processes. The study should mainly uncover, if and under which conditions energy cooperatives provide favourable structures for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010430676
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013548123