Showing 1 - 6 of 6
Sports organizations, Hollywood studios and TV channels grant satellite and cable networks exclusive rights to televise their matches, movies and media contents. Exclusive distributions prevents viewers from watching attractive programs, and reduces the TV-distributors incentives to compete in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010335647
Fernsehen in hochauflösender Qualität könnte jetzt vor dem Durchbruch in Deutschland stehen. Leider blockieren sich … Minderheit der Zuschauer in der Lage, tatsächlich hochauflösendes Fernsehen zu empfangen. Der Staat sollte daher den derzeitigen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602147
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602148
In diesem Beitrag werden die strategischen Interaktionen bei der Programmwahl privater und öffentlich-rechtlicher TV-Anbieter mit Hilfe eines einfachen spieltheoretischen Modelies untersucht. Dabei zeigt sich unter anderem, daß die in der gegenwärtigen medienpolitischen Diskussion heftig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010275563
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320695
Under the current market structure in the TV industry advertising prices are typically set by TV channels while viewer prices are set by distributors (e.g., cable operators). The latter implies that the distributors partly internalize the competition between the TV channels, since they take into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010285557