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Funktionsfähiger Wettbewerb auf den europäischen Transportmärkten erfordert den diskriminierungsfreien Zugang zu den Verkehrsinfrastrukturen für sämtliche aktiven und potenziellen Anbieter von Transportleistungen. Neben der Bedingung der Diskriminierungsfreiheit gilt es aber gleichzeitig...
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Wer zwischen 2001 und 2002 in Schiffe investierte - auf dem Höhepunkt der Aktienmarktkrise - der reibt sich jetzt die Hände. Enorme Gewinne sind angefallen. Seit dem Beitritt der Volksrepublik China (im Folgenden stets VRC) zum allgemeinen Freihandelsabkommen der WTO - eben in jenem Jahr 2001...
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Creating the framework for cross-border infrastructure cooperation often requires the active role of a third party, an honest broker, to forge convergence of interests. It is often argued that deep European Union (EU)-style integration is a necessary, though not sufficient, condition for...
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Verkehrspolitik. Eine Verknüpfung der bis heute weitgehend getrennt genutzten Verkehrsträger sowie die stärkere Verschränkung von …
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We set out to decompose government investment, seeking especially to estimate how much governments in Europe invest in infrastructure in general and transport infrastructure in particular. It is concluded that infrastructure accounts for about one-third of overall government investment in the EU...
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This paper analyses the role of infrastructure endowment and investment in the genesis of regional growth in the European Union. It assesses the economic effects of the existence and improvement of transport networks in light of their interactions with innovation and local socio-economic...
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The member states of the European Union (EU) and the EU institutions have increasingly been using public-private partnerships (PPPs) to accelerate the development of (ambitious) trans-national infrastructure. This paper argues that in the EU (i) private sector partners remain risk-averse; and...
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