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Public policy affects the prevalence and performance of both productive and high-impact entrepreneurship. High-impact entrepreneurship prospers when knowledge is successfully generated and exploited in the economy. This process depends on complementary key ac-tors who use their competencies in...
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This paper investigates efficiency losses caused by independent tax systems and proposes ways of remedying this coordination failure Whereas the harmful effects of tariff competition have been thoroughly explored in the trade policy literature little is known about the externalities that result...
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Heterogeneous firm productivity seems to provide an argument for governments to pursue `pick-the-winner' strategies by subsidizing highly productive firms more, or taxing them less, than their less productive counterparts. We appraise this argument by studying the optimal choice of effective tax...
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In dem letzten Jahrzehnt wurde die Berücksichtigung von Steuern bei der Bewertung von Unternehmen in Theorie und Praxis …
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Die Messung der effektiven Steuerbelastung rentabler Investitionen ist mit zahlreichen methodischen Problemen verbunden. Diese lassen sich zum Teil mit einem auf Devereux und Griffith zurückgehenden Modell überwinden. Basierend auf ihrem Ansatz wird eine Maßgröße für die effektive...
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können; dieses gilt auch, wenn die Implikationen der Theorie der MNU ignoriert werden. Daher ist es aus ökonomischer …
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In recent years, some European countries have relied on elements of an allow-ance for corporate equity (ACE) in the design of their tax systems. We analyse the effects of ACE-based taxation on rates of return and effective tax rates. In-vestment neutrality is lost if the imputed interest rate...
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Economic agents who face the diversity of tax systems demand condensed but sophisticated information on effective tax burdens. We analyse common features and differences between important forward-looking concepts of measuring effective tax rates in business management and economics and develop...
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Die Europäische Union schlägt vor, künftig auf die gesonderte Besteuerung der Gesellschaften einer multinationalen Unternehmung zu verzichten und stattdessen einen konsolidierten Konzerngewinn über einen Aufteilungsschlüssel auf die Ansässigkeitsstaaten zu verteilen. Damit sollen die im...
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