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Hendrik Hering, Wirtschaftsminister von Rheinland-Pfalz, sieht im »Fall« Opel keinen Einzelfall, Tag für Tag fände genau eine solche Unterstützung bei zahlreichen kleinen und mittelständischen Unternehmen statt. Es sei richtig gewesen, Opel zu helfen. Nun sei GM an der Reihe. Der Staat...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692975
This paper presents the results of a grounded theory study on the automobile industry aimed at developing a concept of aging workforce management by identifying and constructing its constituting elements. Through an in-depth research investigation, it answers the question of how the challenge of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292517
Can directed technical change be used to combat climate change? We construct new firm-level panel data on auto industry innovation distinguishing between dirty (internal combustion engine) and clean (e.g. electric and hybrid) patents across 80 countries over several decades. We show that firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294270
Stellen Events eine Möglichkeit dar, nachhaltige Mobilität erlebnis-, ereignis- und letztendlich erfolgreicher zu kommunizieren? Anhand eines Vergleichs zwischen Unternehmen der Automobilindustrie und öffentlichen Nahverkehrsunternehmen werden Antworten auf diese Frage gesucht. Dabei wird das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296139
Globalization has led to exciting new business opportunities around the globe. Still, national and cultural boundaries have not evaporated into a "borderless world". Several studies have identified so-called liabilities of foreignness that arise from a lack of embeddedness and roots in the host...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297496
This paper studies the introduction of new products (increase in product variety) in the automobile industry. The focus is on the two sources of market power that may allow the firms to get higher profits (and, thus, recoup investments): new products and brand-name reputation. The effects of new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298702
In this paper we stress-test credit portfolios of 28 German banks based on a Mertontype multi-factor credit risk model. The ad-hoc stress scenario is an economic downturn in the automobile industry that constitutes an exceptional but plausible event suggested by historical data. Rather than on a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298778
This document presents an indicator-based methodology that attempts to approximate the Lead Market attributes of EU-25 countries for four high-tech industries. A Lead Market is defined as a country where users prefer and demand a specific innovation design that not only appeals to domestic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300957
Für das kommende Jahr rechnen die Konjunkturforscher mit einem abgeschwächten Wirtschaftswachstum. Das reale Bruttoinlandsprodukt dürfte 2001 in der Größenordnung von 2,7% liegen nach 3,1 % in diesem Jahr. Wie schätzt die Industrie ihre Aussichten für 2001 ein? Welche Erwartungen hat sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302012
Für das kommende Jahr rechnen die Konjunkturforscher mit einem weiterhin schwachen Wirtschaftswachstum. Die Zunahme des realen Bruttoinlandsproduktes dürfte 2002 in der Größenordnung von 0,7% liegen nach 0,6% in diesem Jahr. Wie schätzt die Industrie ihre Aussichten für 2002 ein? Welche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302130