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This paper develops a methodology for estimating the parameters of dynamic opinion or expectation formation processes with social interactions. We study a simple stochastic framework of a collective process of opinion formation by a group of agents who face a binary decision problem. The...
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Deutschland ist verunsichert. Umfragen belegen, dass das Vertrauen der Bürger in unsere Wirtschaftsordnung seit Jahren …
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-verhalten am Markt für Bioprodukte, den Einfluß der BSE-Fälle Ende 2000 in Deutschland auf die Nachfrage nach Bioprodukten … Deutschland sind die Verbraucher fast zu ihren alten Einstellungs- und Verhaltensmustern zurückgekehrt. Jedoch führen die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296317
Dieser Beitrag ist das Ergebnis eines sechs Monate langen Studienprojekts, durchgeführt an der Fakultät für Wirtschafts- und Organisationswissenschaften (WOW) an der Universität der Bundeswehr München. Gemeinsam mit 17 (männlichen und weiblichen) Studenten hat das "akademische Team",...
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The process of globalization has an important impact on national tax policies. Most of the literature on taxation of capital in open economies does not focus directly on the political decision making process and assumes that the desired tax policy is responding to objective underlying tradeoffs....
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In this contribution we study the determinants of how individuals assess the social fairness of a given income distribution. We propose an analytical framework distinguishing between potential impact factors related to the following fields: first fairness preferences, second beliefs on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298074
Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298433
This contribution empirically explores the drivers of labour market reform acceptance for the individual level in Germany. For that purpose we make use of the representative German General Social Survey (ALLBUS). This survey offers data to which extent individuals support benefit cuts, longer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298722
Using data from the 1997 and 2002 waves of the German Socio-Economic Panel and from official statistics, I study whether natives are less supportive of state help for the unemployed in regions where the share of foreigners among the unemployed is high. Unlike previous studies, I use...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299930
This contribution empirically analyses the individual determinants of tax rate preferences. For that purpose we make use of the representative German General Social Survey (ALLBUS) that offers data on the individual attitudes toward progressive, proportional, and regressive taxation. Our...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300012