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Eine integrierte und nachhaltige Mobilitätsentwicklung stellt die Verkehrspolitik auch zukünftig vor zentrale …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011554554
Der Beitrag befasst sich mit dem Ausbau des grenzüberschreitenden Verkehrs innerhalb der EU. Trotz jahrelanger Bestrebungen im Bereich des grenzüberschreitenden Verkehrs durch die Verkehrs- und Kohäsionspolitik bestehen nach wie vor in vielen Grenzregionen Herausforderungen in Bezug auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011823508
Dieser Beitrag wertet die planerische Entwicklung in Hannover, Karlsruhe, München und Dortmund aus und stellt die Grundzüge der planerischen Konzepte auf stadtregionaler Ebene dar, um aufzuzeigen, welche Bevölkerungs-, Raum-, Siedlungs- und Verkehrsentwicklungen die vergangenen Jahre geprägt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291854
Die Verkehrsentwicklung der letzten Jahrzehnte ist in Deutschland vor allem durch eine Zunahme der zurückgelegten Distanzen und eine Zunahme des Pkw-, Lkw- und Flugverkehrs gekennzeichnet. Die damit verbundenen negativen Folgen sind seit mindestens 30 Jahren Anlass für Planungskonzepte zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291855
The Orient/East-Med Corridor, connecting central and southeastern Europe, provides important business potential for European rail freight. However, freight transport by rail faces a number of challenges in terms of quality, cost competitiveness, service features and political/societal acceptance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012153749
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011288124
The objective of this paper is to examine efficiency, distributional, environmental (CO2 emissions) and spatial effects of increasing different kinds of transport subsidies discriminating between household types, travel purposes and travel modes. The effects are calculated by applying a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305468
The European Union hasbeen working out the unique transport strategy.Treaty on the Functioning of the European Union - (Articles 90 - 100) demonstrates that it should be common policy in the sphere of European transport. Since the Rome Treaty's entry into force in 1958, this policy has been...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011397453
The bus transport sector evolved from a highly regulated and concentrated market with a handful of players in the 1970s to a more liberalized albeit still regulated market with hundreds of small operators. Major reforms in bus transport regulation were carried out in the early 1990s and 2000s...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011421430
Public transport infrastructure has not kept up with the demands of growing populations in cities in developing countries. Infrastructure provision has historically been biased against less affluent areas, so access to formal jobs is often difficult and costly for a large part of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011573664