Showing 1 - 10 of 12,534
We compare two commonly used mechanisms in procurement: auctions and negotiations. The execution of the procurement …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291548
This paper develops an endogenous growth model that incorporates a frictional inventor market and examines the allocation of inventors across firms, knowledge diffusion, and its impact on growth. In our model, inventors play dual roles: they engage in in-house R&D and transfer knowledge from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015054238
of climate negotiations received increasing attention. The main focus has been on the economic and international aspects …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011325025
Negotiations frequently end in conflict after one party rejects a final offer. In a large-scale internet experiment, we …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422173
-based negotiations on trade rules, and perhaps, sectoral market access agreements. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326781
This paper analyses the relationship between different equity rules and the incentives to sign and ratify a climate agreement. A widespread conjecture suggests that a more equitable ex-ante distribution of the burden of reducing emissions would provide the right incentives for more countries -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011608811
upstream divisions. However, they fail to coordinate the investment decisions. We show that negotiations prevent such … increases in the number of parameters being subject to negotiations. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421350
Messen brauchen Medien und Medien brauchen Messen. Als mediale Großereignisse ziehen Messen eine Vielzahl von Medienvertretern an. Die PR-Arbeit bei Messegesellschaften ist daher ein ist vielschichtiges Feld, welches diverse Einflussfaktoren zu berücksichtigen hat. Insbesondere die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266116
Der Beitrag zeigt auf, wie sich die Presse- und Öffentlichkeitsarbeit des Statistischen Bundesamtes in den letzten Jahrzehnten von der reinen Verbreitung hin zu einer digitalen Kommunikation entwickelt hat. Erste Impulse setzte die um die Jahrtausendwende beginnende Digitalisierung, die sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013490579
Mit der zunehmenden gesellschaftlichen Digitalisierung rückt beim Statistischen Bun- desamt eine verstärkt digitale und zielgruppengerechte Kommunikation in den Fokus, auch beim Großprojekt Zensus 2022. Für die identifizierten Zielgruppen wurde eine umfassende Kommunikation im Digitalen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014421162