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The Orient/East-Med Corridor, connecting central and southeastern Europe, provides important business potential for European rail freight. However, freight transport by rail faces a number of challenges in terms of quality, cost competitiveness, service features and political/societal acceptance...
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Dieser Beitrag wertet die planerische Entwicklung in Hannover, Karlsruhe, München und Dortmund aus und stellt die Grundzüge der planerischen Konzepte auf stadtregionaler Ebene dar, um aufzuzeigen, welche Bevölkerungs-, Raum-, Siedlungs- und Verkehrsentwicklungen die vergangenen Jahre geprägt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291854
Die Verkehrsentwicklung der letzten Jahrzehnte ist in Deutschland vor allem durch eine Zunahme der zurückgelegten Distanzen und eine Zunahme des Pkw-, Lkw- und Flugverkehrs gekennzeichnet. Die damit verbundenen negativen Folgen sind seit mindestens 30 Jahren Anlass für Planungskonzepte zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291855
Eine integrierte und nachhaltige Mobilitätsentwicklung stellt die Verkehrspolitik auch zukünftig vor zentrale …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011554554
Der Beitrag befasst sich mit dem Ausbau des grenzüberschreitenden Verkehrs innerhalb der EU. Trotz jahrelanger Bestrebungen im Bereich des grenzüberschreitenden Verkehrs durch die Verkehrs- und Kohäsionspolitik bestehen nach wie vor in vielen Grenzregionen Herausforderungen in Bezug auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011823508
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This study presents the results of an ex-ante assessment of the accessibility and equity impacts of a subway expansion in Fortaleza (Brazil). We analyze how the number of jobs, health facilities, and schools accessible by public transportation is expected to change with the implementation of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013400230
The literature on policy mixes tends to focus on the instruments that different jurisdictions adopt to tackle public problems, and how policies may complement or conflict with each other. Fewer studies examine the factors that influence instrument choice, particularly within multilevel contexts,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013479446
This paper presents evidence that high speed rail systems sustainably promote economic activity within regions that enjoy an increase in accessibility. Our results one the one hand confirm expectations that have led to huge public investments into high speed rail all over the world, suggesting...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272700
The objective of this paper is to examine efficiency, distributional, environmental (CO2 emissions) and spatial effects of increasing different kinds of transport subsidies discriminating between household types, travel purposes and travel modes. The effects are calculated by applying a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305468