Showing 1 - 10 of 149
In der vorliegenden Arbeit wird der Versuch unternommen, den Entwicklungsstand und die Wirtschaftlichkeit des wichtigsten Betriebszweigs vieler landwirtschaftlicher Unternehmen in der Ukraine, der Getreideproduktion, zu analysieren. Als methodisches Instrumentarium werden dabei die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299362
Policy, administration and industry need medium-term projections of the expected developments in the agri-food markets for their decision-making processes. The EU Commission presents such projections for the EU as a whole in December of each year. Those projections and their assumptions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011957257
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696642
This paper provides a general overview of the current status and key challenges of the Ethiopian wheat value chain. Wheat is an important staple food crop in Ethiopia. Improving wheat production and productivity is therefore a key part of the agenda in the Ethiopian government's food security...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011936321
The paper presents the evolution of the market for the main cereal crops (wheat, corn, barley) at the national level in the period 2017-2021. These cereals, as well as others, constitute one of the groups of food carriers that occupy the largest share of the total food consumed, representing for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015049592
Wesentliches Kennzeichen des staatlich geförderten regionalen Marketings in Deutschland ist die Herausstellung der Herkunft im Zusammenhang mit Qualität. Staatliche Absatzförderung vollzieht sich jedoch nicht nur im Kontext deutscher Bundesländer bzw. der Bundesrepublik, sondern insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375009
Eine Vielzahl von staatliche Absatzförderungsprogrammen für landwirtschaftliche Erzeugnisse heben auf die Herkunft als Kaufargument ab. Zur Informationsvermittlung wird dabei generische Werbung eingesetzt. Der Beitrag befasst sich vor diesem Hintergrund mit der Frage, ob zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375012
Die Akzeptanz kleinräumiger Angebote der Lebensmittelversorgung im Untersuchungsraum Stuttgart steht im Mittelpunkt dieses Arbeitsberichts, der grundsätzliche Überlegungen und aktuelle empirische Untersuchungen am Fachgebiet Agrarmärkte und Agrarmarketing der Universität Hohenheim hierzu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375030
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012610262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014492755