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We investigate the connection between corporate governance system configurations and the role of intermediaries in the respective systems from a informational perspective. Building on the economics of information we show that it is meaningful to distinguish between internalisation and...
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This paper provides a rational choice-based analysis of the causes and consequences of surprise events. The paper argues that ignorance may be rational, but nonetheless produce systematic mistakes, inconsistent behavior, and both pleasant and unpleasant surprises. If ignorance and unpleasant...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306595
In the EU, most large firms use e-business applications, such as enterprise resource planning and online procurement. Based on e-business watch data for EU-4 (Germany, France, Italy and the United Kingdom) we find that the actual use of enterprise resource planning and online procurement is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011435149
An issue that affects the effectiveness of water pricing policies is consumers misperception, which implies that households decide their water consumption based on poor/inaccurate information about the marginal price. We use household survey data on bill and quality perception in Brazil to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013375517
Das verbraucherpolitische Instrument Verbraucherberatung soll die asymmetrische Informationsverteilung zwischen Verbrauchern und Unternehmen abbauen und Vertrauen in Märkte schaffen. Bei dieser Aufgabenstellung wird vernachlässigt, dass Verbraucherberatung selbst durch die asymmetrische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377897
This paper develops a theoretical model of dynamic decision-making of a monetary policy committee with heterogeneous members. It investigates the optimal transparency, and the optimal way of transmitting information of committees, by analysing the effects different communication strategies have...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295874
Money markets have two functions, the allocation of liquidity and the processing of information. We develop a model that allows us to evaluate the efficiency of different money market derivatives regarding these two objectives. We assume that due to its size, a large bank receives a more precise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295919
Mit dem diesjährigen Nobelpreis für Wirtschaftswissenschaften wurden drei Ökonomen ausgezeichnet, die mit der Informationsökonomik ein neues Forschungsfeld erschlossen. Welche Erkenntnisse wurden mit der Informationsökonomik gewonnen? Welche praktischen Implikationen ergeben sich aus dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302146
Eine Vielzahl von staatliche Absatzförderungsprogrammen für landwirtschaftliche Erzeugnisse heben auf die Herkunft als Kaufargument ab. Zur Informationsvermittlung wird dabei generische Werbung eingesetzt. Der Beitrag befasst sich vor diesem Hintergrund mit der Frage, ob zur...
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