Showing 1 - 10 of 333
Der vorliegende Bericht, der neunte in dieser Reihe, ist das Ergebnis einer Konferenz unabhängiger Ökonomen aus Japan, Westeuropa und Nordamerika. Wie auch im letzten Jahr, stand die Wirtschaftspolitik, die in den Ländern dieser drei Regionen betrieben wurde, im Mittelpunkt der Gespräche....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305297
Table of Contents: Herbert Giersch, Gottfried Haberler, Jan Tumlir, Juergen B. Donges, Bela Balassa, Europe's Role in the World Economy; Fritz Machlup, Johann Schollhorn, Norbert Walter Pascal Salin, Roland Vaubel, Roads to Monetary Union; Willi Albers, Fritz Neumark, Carl S. Shoup, Dieter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305307
Die vorliegende kurze Studie zielt darauf ab, die Erfahrungen Japans, Westeuropas und Nordamerikas mit flexiblen Wechselkursen darzustellen und zu untersuchen, wie effizient das System flexibler Kurse im Hinblick auf die wirtschaftspolitischen Ziele gewesen ist. Der Aufbau dieser Studie ist wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305364
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014522532
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014521784
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010289745
We ask whether recent changes in monetary policy due to the financial crisis will be temporary or permanent. We present evidence from two surveys - one of central bank governors, the other of academic specialists. We find that central banks in crisis countries are more likely to have resorted to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011667191
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011697000
Over the last two decades, communication has become an increasingly important aspect of monetary policy. These real-world developments have spawned a huge new scholarly literature on central bank communication —mostly empirical, and almost all of it written in this decade. We survey this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011604944
Public opinion influences politicians, and therefore influences public policy decisions. What are the roles of self-interest, knowledge, and ideology in public opinion formation? And how do people learn about economic issues? Using a new, specially-designed survey, we find that most respondents...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262066