Showing 1 - 10 of 17,654
Schule, der des Dualen Systems und der der Hochschule …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014493077
wissenschaftlichen Nachwuchses in Deutschland plädiert Prof. Dr. Klaus Landfried, Präsident der Hochschulrektorenkonferenz, für eine …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691699
Universities are key players in the successful transition to a knowledge-based economy and society. However, this crucial sector of society needs restructuring if Europe is not to lose out in the global competition in education, research and innovation. To allow a more evidence based process of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010276223
) prognostizieren, dass Deutschland im Jahr 2023 im Vergleich zu anderen führenden Volkswirtschaften weltweit am schlechtesten … OECD both expect Germany to be the worst-performing leading economy in the world in 2023. Beyond recent shocks, German …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014560181
Most universities in Germany are public firms but they have many properties of co-operatives. The most important …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298415
positions of different stakeholders in Germany, France, Italy and the UK shows that countries link quite different strategies to …Im Jahr 1999 begannen die europäischen Bildungsminister mit dem "Bologna Prozess" eine weit reichende Hochschulreform … Länderstudien (Deutschland, Frankreich, Italien und UK), inwiefern es gelungen ist, dieses Ziel umzusetzen und ob der Bologna …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305140
Zur gezielten Förderung von Wissenschaft und Forschung an den Universitäten hat die Politik 2005 die Exzellenzinitiative ins Leben gerufen. Die Gewinner des Wettbewerbs um Fördergelder wurden fortan als 'Eliteuniversitäten' bezeichnet. Der folgende Beitrag untersucht, ob die Zahl der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011477695
Der Aufsatz diskutiert das Vorgehen bei und die Konsequenzen aus der Einführung von Evaluation und Akkreditierung in die deutsche Hochschullandschaft. Es wird gezeigt, dass Akkreditierung und Evaluation zwei Seiten einer Münze bilden, die sich jedoch in ihrer Perspektive unterscheiden....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377482
This volume was prepared by Benedikt Siegler while working at the Center for the Economics of Education of the Ifo Institute. It was completed in June 2014 and accepted as a doctoral thesis by the Department of Economics at the University of Munich (LMU) in November 2014. The thesis includes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698347
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696569