Showing 1 - 10 of 458
Die Ausarbeitung unter oben stehendem Titel betrachtet die Bedeutung einer Werteorientierung als Erfolgsfaktor für …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309295
In dieser Studie werden zunächst die konzeptionellen Grundlagen des Customer Relationship Managements und der sog. CRM-Systeme dargestellt sowie die Einbettung von Data Warehouse und Data Mining Technologie in diesem Kontext erörtert. Danach erfolgt eine Literatur gestützte Diskussion...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296833
It is discussed whether hybrid strategies are beneficial or detrimental to a firm’s performance, because hybrid strategies lead to organizational tensions that arise from the simultaneous pursuit of distinct strategic activities. However, existing studies on the relationship between hybrid...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427778
This paper reports the findings of two empirical studies on the value-added of venture capital with special attention on promoting internationalisation of start-up firms. The first study is based on a survey of Finnish (and a few cross-border) venture capital organisations on the value-adding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010285033
Mit ihren vier Perspektiven - finanzielle Perspektive, Kundenperspektive, interne Prozeßperspektive sowie Lern- und Entwicklungsperspektive - informiert die Balanced Scorecard in einem ausgewogenen Bild über die aktuelle Zielerreichung und die zukünftigen Erfolgsmöglichkeiten eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300288
The paper shows how traditional organizational structures within the production sector, such as quality circles, learning groups ("Lernstatt") and project teams reflect the constructivist and postmodern concepts of strategic management with their wide ignorance of purely plan deterministic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422150
Der vorliegende Beitrag zeigt, dass die Festlegung der Fertigungstiefe in der Gegenstromplanung von Strategien kein stringentes Instrument der Unternehmensführung ist. Die Top-Down und Bottom-Up Analyse über die hierarchischen Ebenen der Unternehmens-, Wettbewerbs- und Funktionalstrategie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422154
In the German automobile industry the vertical integration, as an indicator of value added, is on average low. Beyond the argument of relative high labour costs for manufacturing, several specific reasons for the level of vertical integration, linked to the flexibility of business administration...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422165
Strategic Management is a concept that concerns with making decisions and taking corrective actions to achieve long term targets and goals of an organization. The importance of strategic management in a firm can be answered by analyzing relationship between strategic management and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938278