Showing 1 - 10 of 909
panel econometric estimation with longitudinal data from Australia to show that vocational education has a considerable and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010278628
This paper evaluates the impact of a randomized training program for disadvantaged youth introduced in Colombia in 2005. This randomized trial offers a unique opportunity to examine the impact of training in developing countries. We use originally collected data on individuals randomly offered...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269013
This paper examines the interactions between employment and training policies. Their effectiveness in stimulating income may be interdependent for various important reasons. For example, the more employment policies stimulate the employment rate, the greater the length of time over which workers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272951
Youth unemployment has become a severe economic and societal problem in many European countries. This paper gives an overview of the current situation and assesses different policy options. It emphasizes the role of stronger intra-EU mobility of young workers, policies to make vocational...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010331390
für Berufsbildung untersucht, inwieweit die Servicestelle diese Ziele nach rund 2,5 Jahren Tätigkeit erreicht. Der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014435280
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014493152
In this paper I discuss a structural problem facing the United States with respect to our policy responses in the context of trade and technological change and their impact on workers. Both trade and technological change have put enormous pressure on the U.S. economy to raise the skill level of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262228
Der vorliegende AMS report 45 beinhaltet Beiträge anläßlich der von der Abteilung Berufsinformations- und Qualifikationsforschung des AMS Österreich (nunmehr Abteilung Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation des AMS Österreich) veranstalteten Fachtagung „Qualifikationsbedarf der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010368762
Modularisierung wird mit dem Hinweis auf die Vielfalt der Bedürfnisse der Lerner und von Seiten der Anbieter beruflichen Lernens (Betriebe, Schulen, Bildungsanbieter) gefordert. Ihr könne nur durch die zeitliche Flexibilisierung und inhaltliche Gliederung von individuellen Ausbildungsgängen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315303
Die Expertise fragt danach, welche bildungspolitischen Konsequenzen sich aus Europäisierungsprozessen, aus neuen Produktionskonzepten und aus Zugangsbarrieren zur Ausbildung für das Duale System beruflicher Bildung und seine Weiterentwicklung ergeben. Sie setzt sich kritisch mit aktuellen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315304