Showing 1 - 10 of 1,190
We collect data on operations, targets and human resources management practices in over 1,800 schools educating 15-year-olds in eight countries. Overall, we show that higher management quality is strongly associated with better educational outcomes. The UK, Sweden, Canada and the US obtain the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010468154
This paper studies the effects of open-enrolment on student performance in the context of an admission reform in Stockholm. Before 2000, students had priority to the public upper secondary school situated closest to where they lived, but from the fall of 2000 and onwards, admission is based on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010317920
The role of school principals largely resembles that of corporate managers and the leadership they provide is often viewed as a crucial component for educational success. We estimate the impact of individual principals on various schooling outcomes, by constructing a principal-school panel data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321112
Because a significant portion of U.S. students lacks critical mathematic skills, schools across the country are investing heavily in computerized curriculums as a way to enhance education output, even though there is surprisingly little evidence that they actually improve student achievement. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292103
240 Schulleiter wurden nach ihren Erwartungen und Ansprüchen gegenüber ihren Lehrpersonen befragt. Eine Clusteranalyse ergab zwei Gruppen von Schulleitern: An Schuladministration und Schulordnung orientierte (Gruppe I) und eher pädagogisch geleitete Schulleiter (Gruppe II). Die Schulleiter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292616
The paper examines the effects of school pupil-teacher ratios and type of school on educational attainment and wages using the British National Child Development survey (NCDS). The NCDS is a panel survey which has followed a cohort of individuals born in March 1958, and has a rich set of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293057
Der Ausbau von Ganztagsschulen genießt derzeit – u.a. auf Grund des schlechten Abschneidens deutscher Schüler bei der PISA-Studie – hohe Priorität in der politischen Agenda. In diesem Beitrag soll untersucht werden, wie sich der Ausbau von Ganztagsschulen auf die Erwerbsbeteiligung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297506
die Behörde für Schule, Jugend und Berufsbildung der Freien und Hansestadt Hamburg durchgeführt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300419
Wirtschaftsverbände, unternehmernahe Stiftungen, Institute und Initiativen fordern mehr ökonomische Bildung an Schulen. Die vorliegenden Studien zeigen, dass sie als locker verbundene Lobbyisten zusammen mit einigen Wirtschaftsdidaktikern ein gut finanziertes politisch-pädagogisches Netzwerk...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304651
Bei Public Private Partnerships (PPP) spielt der Wirtschaftlichkeitsvergleich eine entscheidende Rolle. Er dient zur Ermittlung von Effizienzvorteilen und Einsparungen einer Realisierungsvariante (öffentlicher Eigenbau oder privatwirtschaftlich) und als Argumentationsgrundlage sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305686