Showing 1 - 10 of 16,042
School entrance examinations are both an incentive system to motivate students and a screening device to identify students with the most potential. To maximize incentives to acquire knowledge, exams should only reward achievement. But to identify the most able students, exams should also reward...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263298
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292392
Im Wintertrimester 2009 wurden an der Helmut-Schmidt- Universität/Universität der Bundeswehr Hamburg (HSU) erstmals akademische Vorlesungen aufgezeichnet und den Studierenden als Podcast angeboten. An einer anschließenden Befragung zum Nutzungsverhalten und einer Bewertung des Podcastangebots...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292396
Im Rahmen des Projekts Hochschulmanagement an der HWP - Hamburger Universität für Wirtschaft und Politik beschäftigen sich Florian Schramm und Ingrid Zeitlhöfler mit typischen personalpolitischen Aufgabengebieten an Hochschulen. Bei aller Vielfalt dieser Aufgaben lassen sich vier besonders...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292402
Between 1960 and 1979, 93 new universities opened in Germany. Using this large tertiary education expansion, I estimate the effect of a university opening on the probability of obtaining a university degree in the local population. I exploit the geographical variation in local university access...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294753
Ein Ziel der Arbeitsgruppe Künstliche Intelligenz am Fachbereich Wirtschaft der Hochschule Wismar ist die praktische … des Wissensmanagement, in den Mittelpunkt. Exemplarisch wird dabei die Hochschule insbesondere mit ihrer … hochschulinternen Forschungsförderung durch die Hochschule Wismar finanziell gefördert. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297058
Lebenshaltungskosten am Ort der Hochschule die Studienortwahl bestimmen. Bezüglich der Qualität der Bildungsleistungen finden sich zwar …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297468
Valuable knowledge emerges increasingly outside of firm boundaries, in particular in public research institutions and universities. The question is how firms organize their interactions with universities effectively to acquire knowledge and apply it successfully. Literature has so far largely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298043
Most universities in Germany are public firms but they have many properties of co-operatives. The most important thereof are described and analysed together with the characteristics of state-sponsorship. The real companions of the university as a co-operation are its professors. The same is true...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298415
We investigate the role of universities as a knowledge source for regional innovation processes. The contribution of universities is tested on the level of German NUTS-3 regions (Kreise) by using a variety of indicators. We find that the intensity and quality of the research conducted by the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298523