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This work investigates the interrelation between production efficiency and population size of German cities. The productive efficiency in this context is the scale efficiency, which is a result of positive and negative agglomeration externalities. The investigation is performed in a two-stage...
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The Portuguese economy has been characterised by modernisation sincethe post-war period. Lisbon and the Tagus Valley is a centre of thisprocess. Hence, this region faces a high demand for highly skilledlabour. This paper analyses rates of return on human capital in theregion of Lisbon and in the...
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Die großen Städte Deutschlands gewinnen sowohl als Wohnorte als auch als Unternehmensstandorte mehr und mehr an Attraktivität. Die Einwohnerzahlen sind zwischen 1999 und 2008 um fast drei Prozent gestiegen, während die Bevölkerung Deutschlands insgesamt leicht schrumpfte. Ähnlich ist die...
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From 1995 to 2005, the average urban household saving rate in China rose by 8 percentage points, to about one quarter of disposable income. We use household-level data to explain why households are postponing consumption despite rapid income growth. Tracing cohorts over time indicates a virtual...
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Job-related welfare entitlements are common in China. Migrants who do not hold urban registration are, in principle, not entitled to job-related welfare even if they are employees in the State sector. The official explanation is that rural-urban migrants are allocated access to farm land in...
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Der städtische Verkehr ist für die internationalen Bemühungen zur Minderung von Treibhausgasen von zunehmender Bedeutung. Zum einen ist der Verkehr insgesamt seit Längerem ein Sorgenkind der Klimapolitik. Der Verkehrssektor ist für etwa 13% der gesamten weltweiten Treibhausgasemissionen und...
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Der Beitrag untersucht, inwieweit die Entscheidung, ob man in der Stadt oder auf dem Land wohnt und welche strukturellen Eigenschaften eine Stadt hat, dazu beiträgt, den Pro-Kopf-Ausstoß an schädlichen Treibhausgasen – insbesondere CO2 – zu reduzieren.
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This paper analyzes whether hosting the most prestigious European cultural event, the European Capital of Culture, has an impact on regional economic development or the life satisfaction of the local population. Concerning the economic impact, we show that European Capitals are hosted in regions...
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