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Im folgenden soll untersucht werden, welche Kriterien ein Unternehmen hinsichtlich der zu verfolgenden Basisstrategie heranziehen kann. Im Anschluß daran wird unter Zugrundelegung des streutechnischen Ziels der Ansprachenmaximierung gezeigt, wie die Mediaselektion auf internationaler Ebene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435466
Sales force management decisions belong to the major issues considered in marketing research. Among others, the alignment of sales territories has been one of the main field of work for years. Recent results have reported a strong impact of the alignment of sales territories on profit, and,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558753
Thema dieses Papers sind die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion und ihr Bezug zu theoretischen Konzepten. Die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion lassen sich in qualitative und quantitative Kriterien untergliedern. Als wichtigstes Kriterium konnte in zahlreichen Umfragen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272349
This paper investigates the upcoming business model of online streaming services allowing music consumers either to subscribe to a service which provides free-of-charge access to streaming music and which is funded by advertising, or to pay a monthly flat fee in order to get ad-free access to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306002
We model and analyze strategic interaction over time in a duopolis-tic market. Each period the firms independently and simultaneously choose whether to advertise or not. Advertising increases the own immediate sales, but may also cause an externality, e.g., increase or decrease the immediate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266695
We consider a model of strategic informative advertising where the advertising is done on TV and where the TV channels' advertising prices are endogenously determined. We discuss how these prices, and the advertising firms' advertising efforts, vary with the two key parameters of the model: the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010284292
vorgestellt. Hierzu zählen nach den anfänglichen Triebmodellen auch Leventhals Modell der Parallelen Reaktionen, Rogers Theorie …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308176
The paper theoretically analyses the effect of the introduction of the three-point-rule on the strategies in a soccer match. Therefore the expectation values for the goal difference at the end of the game under different strategies both for matches between equally strong teams and (more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298421
The paper provides novel insights on the effect of a firm's risk management objective on the optimal design of risk transfer instruments. I analyze the interrelation between the structure of the optimal insurance contract and the firm's objective to minimize the required equity it has to hold to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303689
Im klassischen Beitrag von Salant, Switzer und Reynolds (1983) wird für symmetrische Unternehmungen gezeigt, daß bei Verfolgung einer Mengenpolitik Fusionen zur Einschränkung des Wettbewerbs nur dann für die beteiligten Unternehmungen lohnend sind, wenn wenigstens 80 % der Unternehmungen an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305056