Showing 1 - 4 of 4
Do better informed people vote more? Recent theories of voter turnout emphasize a positive effect of being informed on the propensity to vote, but the possibility of endogenous information acquisition makes estimation of causal effects difficult. I estimate the causal effects of being informed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010320907
The aim of this paper is to study the consequences of rolling out a global corporate culture on a multinational company in order to streamline modes of communication between headquarter and local offices across different host markets in an attempt to optimise the functionality of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012142465
Klimapolitische Entscheidungen sind herausfordernd. Eine besondere Schwierigkeit liegt in der Folgeabschätzung: Meist sind zwar die möglichen Handlungsfolgen, nicht aber deren Wahrscheinlichkeiten bekannt (Entscheidungen unter Unsicherheit). Mitunter ist sogar unklar, welche Handlungsfolgen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013470084
Dieser Beitrag skizziert ein wirtschaftsethisches Gesprächsangebot an die Theologie. Aus der Perspektive des … gezeigt, dass die Theologie versuchen muss, diese drei Fehlschlüsse systematisch zu vermeiden, wenn sie zur moralischen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733784