Showing 1 - 10 of 524
Using a comprehensive administrative database we exploit independent quasi-experimental methods to estimate the effect of class size on student achievement in Norway. The first method is based on a maximum class size rule in the spirit Angrist and Lavy (1999). The second method exploits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010268879
Among policymakers, educators and economists there remains a strong, sometimes heated, debate on the extent to which good schools matter. This is seen, for instance, in the strong trend towards establishing accountability systems in education in many countries across the world. In this paper, in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269399
This paper provides evidence on the socioeconomic gradient in dropout and progression in upper secondary education in Norway. Using a rich data set covering all students transferring from compulsory education to upper secondary education in 2002, we find that student achievement at the end of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274827
Because a significant portion of U.S. students lacks critical mathematic skills, schools across the country are investing heavily in computerized curriculums as a way to enhance education output, even though there is surprisingly little evidence that they actually improve student achievement. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292103
240 Schulleiter wurden nach ihren Erwartungen und Ansprüchen gegenüber ihren Lehrpersonen befragt. Eine Clusteranalyse ergab zwei Gruppen von Schulleitern: An Schuladministration und Schulordnung orientierte (Gruppe I) und eher pädagogisch geleitete Schulleiter (Gruppe II). Die Schulleiter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292616
The paper examines the effects of school pupil-teacher ratios and type of school on educational attainment and wages using the British National Child Development survey (NCDS). The NCDS is a panel survey which has followed a cohort of individuals born in March 1958, and has a rich set of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293057
Der Ausbau von Ganztagsschulen genießt derzeit – u.a. auf Grund des schlechten Abschneidens deutscher Schüler bei der PISA-Studie – hohe Priorität in der politischen Agenda. In diesem Beitrag soll untersucht werden, wie sich der Ausbau von Ganztagsschulen auf die Erwerbsbeteiligung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297506
die Behörde für Schule, Jugend und Berufsbildung der Freien und Hansestadt Hamburg durchgeführt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300419
Wirtschaftsverbände, unternehmernahe Stiftungen, Institute und Initiativen fordern mehr ökonomische Bildung an Schulen. Die vorliegenden Studien zeigen, dass sie als locker verbundene Lobbyisten zusammen mit einigen Wirtschaftsdidaktikern ein gut finanziertes politisch-pädagogisches Netzwerk...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304651
Bei Public Private Partnerships (PPP) spielt der Wirtschaftlichkeitsvergleich eine entscheidende Rolle. Er dient zur Ermittlung von Effizienzvorteilen und Einsparungen einer Realisierungsvariante (öffentlicher Eigenbau oder privatwirtschaftlich) und als Argumentationsgrundlage sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305686