Showing 1 - 10 of 479
-running desegregation program that sends mostly Black students out of the Boston public school district to attend schools in more affluent …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261665
Traditional models of consumer choice assume consumers are aware of all products for sale. This assumption is questionable, especially when applied to markets characterized by a high degree of change, such as the personal computer (PC) industry. I present an empirical discrete-choice model of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263301
Boston's high housing costs reflect a historic failure to build enough units to satisfy demand. Interest rates and … construction, the City of Boston is considering various policy options. Our committee was asked by Boston Mayor Michelle Wu to … recommend which policy, if any, the city should pursue; Boston officials are better positioned to assess whether the benefits of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014480370
Metco, a long-running desegregation program that sends mostly black students out of the Boston public school district to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011763248
bezüglich der Werbung eine bedeutendere Rolle für die Beeinflussung des Kaufverhaltens als die Werbeeinstellung und eignen sich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298433
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299053
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303885
Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel ist spätestens seit der Ein-führung des Absatzfondsgesetzes im Jahr 1969 das zentrale Instrument zur Absatzförde-rung in der Agrar- und Ernährungswirtschaft. Institutionalisiert in der Centralen Marketing-Gesellschaft der Deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375024
Pricing strategies may include the advertising of meeting-the-competition clauses (MCCs). We show in a specific spatial model scenario with differently informed consumers that MCCs primarily serve as a device to facilitate collusion instead of allowing for price discrimination between these...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321690
Dieser Beitrag untersucht die für die Medienwirtschaft relevanten Märkte mit einfachen Marktmodellen. Im Zentrum stehen die Interdependenzen zwischen Konsumgüter-, Werbe- und Medienmärkten, wobei die wichtige Rolle der Werbemärkte als ökonomischer Motor der Medienwirtschaft besonders...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322066