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This paper analyzes the effects of market structure on price dispersion in the airline industry, using panel data from 1993 through 2006. The results found in this paper contrast with those of Borenstein and Rose (1994), who found that price dispersion increases with competition. We find that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010280961
Funktionsfähiger Wettbewerb auf den europäischen Transportmärkten erfordert den diskriminierungsfreien Zugang zu den …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296862
Verkehrspolitik. Eine Verknüpfung der bis heute weitgehend getrennt genutzten Verkehrsträger sowie die stärkere Verschränkung von … Wettbewerbsdynamik verbinden. Das hier vorgestellte Projekt 'Mobilität im Wettbewerb' fragt nach den Realisierungschancen einer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315089
This paper studies the effect of product market competition on the compensation packages that firms offer to their executives and in particular its impact on the sensitivity of pay to performance. To measure the effect of competition we use two different identification strategies on a panel of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272722
Die Fehlleistungen der marktbeherrschenden US-amerikanischen Ratingagenturen ließen den Wunsch nach Etablierung einer großen europäischen Ratingagentur laut werden. Erich Harbrecht und Martin Wieland, Deutsche Bundesbank, halten eine Forderung nach einem Gegengewicht zu US-Agenturen nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692987
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695727
In jüngerer Zeit sind in einigen europäischen Städten Nulltarife im Öffentlichen Personennahverkehr eingeführt worden. Zu welchen Ergebnissen führte diese Maßnahme? Konnten damit Pkw-Fahrer zu einem Umstieg auf den umweltfreundlichen ÖPNV bewegt und die Externaiitäten des Pkw-Verkehrs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302158
In this paper a model, based on the nested multinomial logit model, is used to analyze airport competition and airline competition in a multiple airport region. It is shown that if the frequency elasticity of demand is smaller than 1, airfare-frequency and airport tax equilibria exist and are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324552
Conventional economic wisdom suggests that congestion pricing would be an appropriate response to cope with the growing congestion levels currently experienced at many airports. Several characteristics of aviation markets, however, may make naive congestion prices equal to the value of marginal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324757
This paper develops a methodology to assess transport infrastructure investments and their effects on a Nash equilibria taking into account competition between multiple privatized transport operator types. The operators, including high-speed rail, hub and spoke legacy airlines and low cost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325992