Showing 1 - 10 of 18,238
legt nahe, dass die geringere Rentabilität der Betriebe in Polen in erster Linie auf Strukturdefizite als Konsequenz eines …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322738
Poland, the direct neighbour of East Germany and the sixth-largest EU country. Even in case of German internal migration … Migrationsstrom aus Osteuropa partizipiert. Gerade aus Polen, dem direkten Nachbarn und sechstgrößten Land der EU, werden starke … regional research. Predicting the East German outmigration to West Germany and the potential migration gains from Eastern …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011475008
Die vorliegende Arbeit ist ein Seminarbericht von 1999 der Arbeitsgruppe "Klima, Umwelt und Zukunft" der Stipendiaten der Hans-Böckler-Stiftung. Es wird die Frage aufgeworfen, ob im ökologischen Landbau und den dazugehörigen Vermarktungsstrategien eine Chance für den Klimaschutz und für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315170
Wirtschaftswissenschaften der Polnischen Akademie der Wissenschaft, Warschau, untersucht, wie die Unternehmen in Polen und in Ostdeutschland die … zufriedenstellend bewertet. Dabei stufen die Unternehmen in Polen Angebote zur Qualifizierung der Arbeitskräfte öfter als die in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601787
to survey the recent development of municipal finance: Britain, Germany, Poland and Switzerland. This paper firstly …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261103
In times of increasing oil prices and a weak dollar, European companies that focus their business on the US market may find themselves in a weak position. While many businesses can hedge this kind of risk by relocating production to the US, or employing financial remedies, these strategies may...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263755
Im Mittelpunkt marketingwissenschaftlicher Anstrengungen steht die Erforschung des Konsumentenverhaltens. Da Präferenzen als eine entscheidende Determinante im Rahmen der Kaufentscheidung angesehen werden, kommt ihrer Messung eine zentrale Bedeutung zu. Im vorliegenden Beitrag werden vor diesem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015079421
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011986568
This book presents a comprehensive examination of Chinese consumer behaviour and challenges the previously dichotomous interpretation of the consumption of Western and non-Western brands in China. The dominant position is that Chinese consumers are driven by a desire to imitate the lifestyles of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902027
Germany and comprises (a) the description of image differences between Northern and Southern Italy, (b) measuring the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501828