Showing 1 - 10 of 319
The Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) economic impact is expected to hit US$ 29.5 billion in 2020. Brands (Volvo / L'Oréal) and retailers (Carrefour / Lowe's) have built on-site VR facilities which offer more attractive shopping experiences than traditional environments. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013266202
How do social changes, new technologies or new management trends affect communication work? A team of researchers at Leipzig University and the University of Potsdam (Germany) observed new developments in related disciplines. As a result, the five most important trends for corporate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014282598
Virtuelles Netzwerken ist seit Beginn der Corona-Pandemie ein zentrales Mittel geworden, um sich zu vernetzen. Mit dem einschneidenden Ereignis von COVID-19 sind zahlreiche Alternativen zu traditionellen Netzwerkveranstaltungen wie Messen, Abendessen etc. entstanden. Hierbei traten jedoch auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501289
Durch technologische Fortschritte in den letzten Jahren ist Virtual Reality erschwinglicher und benutzerfreundlicher geworden, sodass Unternehmen die Einführung der Technologie verstärkt in Betracht ziehen. Ihren Aufschwung erlebte die Technologie jedoch durch die Unterhaltungs- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501747
In diesem Artikel wird eine Methode zur Gewinnung von Nutzerfeedback beschrieben, die eine Virtual-Reality-Applikation (VR) als Informationsträger für die Vermittlung der Befragungsinhalte einsetzt. Die Methode wurde im Rahmen des Forschungsprojekts „2049: Zeitreise Mobilität“ des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503649
Der Weg zu einer agilen Unternehmenskommunikation ist für Organisationen oftmals schwierig allein zu bewältigen. Eine unabhängige Perspektive von Beratern bzw. das spezielle Know-how von Dienstleistern können dabei sehr wertvoll sein. Die Universität Münster hat die Rolle von externen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012534492
Whereas employee participation is generally conceived to facilitate implementation of organizational change, only limited research has investigated whether it may reduce the negative effects of downsizing. The present study compares two Swedish hospitals that implemented downsizing in different...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292551
In this paper we analyze the impact of information technology and organizational changes on wages using individual level data for 1998/1999. The average impact of IT use on wages turns out to be five to six percent, however, the effects differ across different IT components. Unless employees use...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297336
Between 1993 and 1995, the majority of German firms in services introduced new organizational practices (OC), in particular total quality management systems, certified ISO 9000, lean administration, flatter hierarchies, delegation of authority and ICT-enabled organizational changes). This paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297762
This paper provides a new approach to assess the impact of organisational changes fostering employee involvement, performance related pay schemes and other relevant trends in personnel policy on the gender wage gap. Our results indicate that innovative human resource practices tend to limit the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297977