Showing 1 - 10 of 15
Occupational sex segregation is a persistent source of social inequalities. The increasing participation of women in tertiary education and rising female employment rates, however, have given hope that gender inequalities will decline as a result of growing female opportunities for high skill...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011600831
Occupational sex segregation persists in all European and OECD countries; yet in some countries, it is more pronounced than in others. In this paper we seek to explain these cross-national variations by analyzing the realistic occupational aspirations of 15-year-old pupils in 29 EU and OECD...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011282566
Education policy making is often considered an exclusive domain of the nation state in western industrialised countries. Since the 1990s, however, international organisations (IOs) have started to play a greater role in the field of education by developing new forms of governance. As a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298183
Occupational sex segregation is a persistent source of social inequalities. The increasing participation of women in tertiary education and rising female employment rates, however, have given hope that gender inequalities will decline as a result of growing female opportunities for high skill...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305138
Warum scheitern so viele Jugendliche am Schulabschluss? Wie beeinflussen Freunde, Lehrer, Eltern die Lernentwicklung? Wie viel bringt Weiterbildung den Berufstätigen wirklich? Um solche Fragen fundiert beantworten zu können, startet jetzt das Nationale Bildungspanel, für das in den kommenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283259
Die Zunahme atypischer Beschäftigung in Europa geht nicht überall auf Kosten von Vollzeitjobs. Atypische Beschäftigung variiert stark zwischen den Ländern und Bevölkerungsgruppen. In Deutschland arbeiten vor allem junge und geringqualifizierte Menschen in atypischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283903
Das Bildungsniveau der Frauen hat sich dem der Männer angeglichen. Das Gehaltsniveau nicht. Akademikerinnen verdienen fünf Jahre nach dem Abschluss durchschnittlich 20 Prozent weniger als Akademiker des gleichen Jahrgangs. Ein hoher Anteil von Frauen in einem Studienfach oder Beruf geht einher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010286998
Um die Wirkung atypischer Beschäftigungsverhältnisse auf Struktur und Ausmaß sozialer Ungleichheit abschätzen zu können, zeichnet das vorliegende Discussion Paper für 20 europäische Länder nach, wie sich atypische Beschäftigung im Vergleich zu regulären Beschäftigungsverhältnissen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310168
Stage 6 of the German National Educational Panel Study (NEPS) 6 is devoted to the transition of young people from school to work. Stage 6 focuses in particular on the transition from school to vocational education and training and then to work (for tertiary education, see Chap. 16). In all...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012310919
In 1999, the "Bologna Process" was initiated to improve higher education enrolment, study success and students' employability across Europe, mainly by introducing the two-cycle degree structure of Bachelor (BA) and Master (MA). More than 20 years later, we examine whether these goals were met by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882333