Showing 1 - 10 of 180
Unternehmen, die Produkte der nächsten Generation entwickeln, stehen oft vor folgendem Problem: Orientieren sie ihre Entwicklung zu stark an den heutigen Kunden und Anwendern, resultieren oft nur kleine Innovationen (inkrementale Innovation). Lösen Sie sich hingegen von diesen Anwendern,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308070
zentrale Ergebnis ist, dass sich das Innovationsmanagement in KMU häufig informal, wenig standardisiert und unter geringem … Defizite im Innovationsmanagement setzen sich häufig in den nachfolgenden Phasen im Prozessablauf fort. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308111
This paper examines the interaction between intellectual property protection and competition policy on the choice of entrepreneurs with respect to commercialization as well as the rate of innovation. We find that stronger intellectual property protection makes it more likely that entrepreneurs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010320357
In the suggested paper an attempt to combine two different aspects of innovative activity which are known as product and process innovations is made. The main objective of the paper is to demonstrate the importance of interdependence between these two types of innovative activity through means...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272568
Der Artikel faßt die Ergebnisse einer Erhebung über das Innovationsverhalten im Bereich von Produkten und Prozessen in 1305 Betrieben der Investitionsgüterindustrie zusammen, die vom Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung (ISI), Karlsruhe, durchgeführt wurde....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299712
We report on a survey of the innovation activities and characteristics of 153 users of outdoor-related consumer products. We find a high level of innovation by these consumers. Thirty-seven percent report that they have developed ideas for new or improved products, and more than 9% report...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308063
Die Entwicklung innovativer Produkte wird für Unternehmen in einem zunehmenden Wettbewerb immer wichtiger. Insbesondere Innovationen mit einem hohen Neuigkeitsgrad, so genannte Breakthroughs bieten einem Unternehmen die Möglichkeit, sich von seinen Wettbewerbern nachhaltig abzusetzen. Zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308075
Close orientation with the market is essential for innovation success! Although both academics and market research practitioners would generally agree with this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308092
Strong market orientation is essential for innovation success! Although both academics and market research practitioners would generally accept this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is currently on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308113
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309444