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In den vergangenen Jahren sind anhand der vormals internen Dokumente der Tabakindustrie die Verbindungen zwischen verschiedenen medizinischen Disziplinen sowie prominenten Vertretern des Faches Public Health und der Tabakindustrie in Deutschland recherchiert worden. Für die deutsche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302698
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011318699
This paper engages in an interdisciplinary survey of the current state of knowledge related to the theory, determinants and consequences of occupational safety and health (OSH). First, it synthesizes the available theoretical frameworks used by economists and psychologists to understand the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269545
Although workplace design and management are gaining more and more attention from modern organizations, workplace research is still very fragmented and spread across multiple disciplines in academia. There are several books on the market related to workplaces, facility management (FM), and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014280271
Digitalisierte Produktionsprozesse und neue Technologien verändern Arbeitsweisen und -abläufe, Kommunikation mit Kollegen, Vorgesetzten und Kunden. Aus arbeitswissenschaftlicher Sicht entstehen neue Belastungen und Beanspruchungen für Beschäftigte. Wissensarbeit ist fokussiert darauf, neues...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011796871
This paper presents empirical evidence on the interplay important topics of consumer price rigidity and market power in the German food retail industry. In particular, the analysis addresses the causal relationship between market structure - collusion - and pricing behaviour highlighted in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296175
Die öffentliche Diskussion über die Struktur des Lebensmitteleinzelhandels in Deutschland ist durch die Sorge über ein hohes Niveau (bzw. die weitere Zunahme) der Konzentration auf Unternehmensebene sowie eine Abnahme der Zahl der Verkaufsstätten geprägt. Die vorliegende Arbeit sucht nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297121
Substantial increases in retail concentration (particularly in Europe) raise concerns about the welfare implications for consumers. In a formal model, we argue that retailer market power reduces upstream firms incentives to introduce new products. On the basis of a survey of firms in German food...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297131
The last couple of decades have seen an increased retail concentration around the world, particularly in Europe. Views on the welfare implications of this severe change are controversial. Consumers might benefit because larger stores (owned by larger retailer chains) offer more product choices....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297135
Die Analyse der Wirkung von Verkaufsförderungsmaßnahmen auf den Absatz oder Erlös von Konsumgütern gehört zu den mit am meisten erforschten Problemkomplexen in der quantitativen Marketingforschung. Allerdings untersuchen die Mehrzahl der Arbeiten lediglich die kurzfristigen Wirkungen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298434