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We analyze the effects of socially responsible investment and public abatement on environmental quality and the economy in a continuous-time dynamic growth model featuring optimizing households and firms. Environmental quality is modelled as a renewable resource. Consumers can invest in...
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Was sind Freie Berufe? Ihr Wesen, ihre Bedeutung für den Menschen als Individuum und als soziales Werk? Wen oder was fordern Freie Berufe heraus, wenn sie Anforderungen an die Wissenschaft stellen? Die Fragestellungen formulieren die Konfrontation der Selbstverständnisse von Freien Berufen und...
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This paper proposes that Green HRM can meet its full potential only by considering employees in their twofold role as producers and consumers. Employees learn different kinds of behaviour not exclusively at the workplace, but also in private life. Since reciprocal interactions between working...
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This paper studies the voluntary provision of public goods that is partially driven by a desire to offset for individual polluting activities. We first extend existing theory and show that offsets allow a reduction in effective environmental pollution levels while not necessarily extending the...
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Die "Ökonomie der Aufmerksamkeit" hat zur Herausbildung spezifischer Märkte für Kommunikations-, Media- und Marketingdienstleistungen geführt. Ein dynamisch wachsender Markt ist der Markt für Live-Kommunikation, der in dieser Arbeit vertiefend untersucht wird. Hierbei werden drei Fragen...
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Diese Studie untersucht die Medien, die sanktionsbereiten Konsumenten Informationen über die Verantwortung von Unternehmen als Orientierungshilfe für den Einkauf anbieten. Im Brennpunkt stehen dabei sozial-ökologisch orientierte Einkaufsführer, die vergleichende Unternehmensbewertungen mit...
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In the last years China has recognized the environment as an economically valuable good, thus promoting sustainable economic development. Among the young people, this principle is spread by creating awareness through Environmental Education (EE) in schools. Although high on the agenda, the...
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