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Erwartungen spielen für das wirtschaftliche Handeln in kapitalistischen Ökonomien eine zentrale Rolle. Woher aber kommen die Erwartungen der Akteure, auf deren Grundlagen sie Entscheidungen treffen? Der Artikel nähert sich dieser Frage anhand der Darlegung von sieben Formen der sozialen...
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Adam Smith, der Begründer der Nationalökonomie, hat in der "Theory of Moral Sentiments" - basierend auf Ideen von David Hume - das Bild einer moralischen Person entworfen. Diese gewinnt ihre Moralität dadurch, dass sie andauernd Imaginationen über andere und über sich selbst unternimmt....
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This extended abstract shows the importance of human intuition in the context of creating new knowledge. In particular, inspirational intuition plays an important role. In contrast to Daniel Kahneman's fast, intuitive and routine decision-making in terms of a System 1 (Kahneman 2011, pp. 19...
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Adam Smith hat in seinem Bild des Menschen der Rolle der Imagination einen so großen Stellenwert eingeräumt, dass es …
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differences in the potential of inspirational knowledge imagination and helps the management better realize and operationalize …
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, and imagination in the Keynesian perspective on decision-making. …
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available for knowledge generation. There is a special role and relevance of Inspirational Knowledge Imagination, for creating …-estimating Inspirational Knowledge Imagination Inventory (IKII-10). The originally designed questionnaire was tested and extractable principal … and their targeted development. Intuitive competence, in the sense of an inspirational knowledge imagination, can promote …
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We provide an axiomatic approach to a belief formation process in an informational environment characterized by limited, heterogenous and diff erently precise information. For a list of previously observed cases an agent needs to express her belief by assigning probabilities to possible...
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