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According to economic theory, imbalances in trade flows affect transport prices because (some) carriers have to return without cargo from the low demand region to the high demand region. Therefore, transport prices in the high demand direction have to exceed those in the low demand direction....
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Auf europäischer Ebene gibt es einen Informationsbedarf über den Personenverkehr sowie über Schiffsunfälle auf Binnenwasserstraßen, zu dem derzeit keine Daten der deutschen amtlichen Statistik vorliegen. Wie und mit welchem Aufwand solche Informationen gewonnen werden können, hat das...
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Improving mobility is a major issue in sparsely populated areas. The low population density in these localities often means that longer journeys are required to access services, carry out everyday activities or maintain social links. Whole sections of the population - in particular older people,...
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In der kommunalpolitischen und planerischen Diskussion zum Stadtverkehr verstecken sich in vielfältigen Themen zugleich auch Fragen der Zeitgerechtigkeit. Sie werden nur punktuell von Betroffenengruppen artikuliert und sind im Sinne der Verfahrensgerechtigkeit im Planungsprozess nur selten...
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Mohring and Harwitz (1962) showed that, under certain conditions, an optimally designed and priced road would generate user toll revenues just sufficient to cover its capital costs. Several scholars subsequently explored the robustness of that finding. This paper briefly summarizes further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325229
Der Beitrag untersucht, inwieweit die Entscheidung, ob man in der Stadt oder auf dem Land wohnt und welche strukturellen Eigenschaften eine Stadt hat, dazu beiträgt, den Pro-Kopf-Ausstoß an schädlichen Treibhausgasen – insbesondere CO2 – zu reduzieren.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693507
Das BUNDESMINISTERIUM FÜR VERKEHR UND DIGITALE INFRASTRUKTUR arbeitet derzeit an der Aufstellung eines neuen Bundesverkehrswegeplans, der bis zum Jahr 2015 vorgelegt werden soll. Eine wichtige Grundlage hierfür ist eine realistische Vorausschätzung der künftigen Verkehrsentwicklung in...
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This paper highlights the urban development in India and implications for low income households living in informal settlements or slums. The paper is divided into four sections. Section 1 describes urban development pattern in India. Section 2 presents a summary of policies since 1950 which have...
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