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In this work, we explore the role of learning dynamics and social norms in human cooperation on networks. We study the model recently introduced in [Physical Review E, 97, 042321 (2018)] that integrates the well-studied Experience Weighted Attraction learning model with some features...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012227733
Zahlreiche Unternehmen kennen die möglichen Einsatzmöglichkeiten von Augmented Reality und Virtual Reality und die daraus resultierenden Potenziale nicht. Auch die aktuelle Forschung weist hier große Lücken auf. Das Ziel dieser Arbeit ist es, eine Entscheidungshilfe für deren Einsatz im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014528814
Zur Entwicklung neuer Produkte und Dienste binden Unternehmen immer häufiger Kundinnen und Kunden in ihre Innovationsprozesse ein. Virtual Reality verspricht für dieses als Co-Creation bezeichnetes Vorgehen viele Vorteile. So können Kundinnen und Kunden z. B. ein virtuelles Produktabbild...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501431
Ziel des Beitrags ist die Identifikation von Problemen, Meta-Anforderungen und Designprinzipien für den Einsatz von Mixed und Virtual Reality Brillen zur Unterstützung nicht-ärztlichen Fachpersonals bei zahnmedizinischen Hausbesuchen. Im Rahmen von zwei Gruppendiskussionen und einem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501492
VR-Umgebungen werden bereits in zahlreichen Anwendungsszenarien erfolgreich zur Visualisierung von Daten mit dem Ziel beispielsweise der Lernprozessunterstützung eingesetzt. Dieser Beitrag stellt eine VR-basierte Umgebung für Process-Mining mit dem Ziel der Prozessanalyseunterstützung vor....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501815
Virtual Reality (VR) Technologien sind weit mehr als bloße Plattformen für Videospiele und Unterhaltung. Sie dienen Unternehmen aus unterschiedlichen Branchen als Werkzeuge zur Verbesserung der virtuellen Kommunikation und Teamarbeit. Insbesondere bei Mitarbeiter*innen, die in weit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501853
We propose experiments in virtual reality (VR) as a new approach to examining behavior in an economic context, e.g., heterogeneity in dynamic tournaments. We simulate a realistic working situation in a highly immersive environment. Implementing a tournament in VR, we are able to mitigate the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011984479
Due to the nature of the complexity of the aircraft maintenance industry, much emphasis has been placed on improving aircraft inspection performance. One proven technique for improving inspection performance is the use of training. Several strategies have been implemented for training, one of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938938
This study explores the possibility of using VR as an in-flight entertainment tool. The relationship between flight-related anxiety and attitude toward using in-flight VR is examined. Furthermore, the willingness to buy airline tickets is also explored if in-flight VR entertainment is provided....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014527854
Virtual reality (VR) is gaining prominence in post-secondary education. In fields such as medicine or engineering education, VR is widespread and enhances educational opportunities. The technologies' popularity is, however, swapping over to more theoretical fields of study. Institutions,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014528898