Showing 1 - 10 of 41
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309441
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309464
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309467
[Introduction ...] The remainder of this study is structured as follows: Section two provides the theoretical background and defines EO, the research objects, and research perspectives. In section three, we report on the procedures of our scientometric analysis. Results are presented in section...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011350858
Es handelt sich um modifizierte Version des Arbeitsberichts 4/2012. Modifiziert wurde insbesondere Kapitel 4. Inhaltsverzeichnis: 1) Zwei Trends und ihre Bedeutung S.1 ; 2) IT-Anbieter als Objekte der Forschung S.2 ; 3) Neue Anwendungskontexte als Objekte der Forschung S.5 ; 4) Strukturelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352766
With this study, we want to take a first step in this direction and try to develop a basic understanding of the capabilities for digital innovations (henceforth: digital innovation capabilities (DIC)) from a digital technology perspective. Such a perspective argues that digital innovations are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011996988
Im September 2019 kamen Verbraucherforscherinnen und -forscher im Wissenschaftszentrum Bonn zu einem Forum des Netzwerks Verbraucherforschung zusammen. Ziel dieses Forums war es, gemeinsam mit dem Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik (BSI) verschiedenen Aspekten der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012195281
Christian Pfaffl, Nina Czernich und Oliver Falck, ifo Institut, erstellen eine Bestandsaufnahme zur Entwicklung der Digitalisierung in Deutschland. Ihre Analyse ergibt ein heterogenes Bild. Bei den untersuchten Digitalisierungsbereichen liegt Deutschland häufiger im Mittelfeld oder auf den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882775
Zur Entwicklung neuer Produkte und Dienste binden Unternehmen immer häufiger Kundinnen und Kunden in ihre Innovationsprozesse ein. Virtual Reality verspricht für dieses als Co-Creation bezeichnetes Vorgehen viele Vorteile. So können Kundinnen und Kunden z. B. ein virtuelles Produktabbild...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501431
Conversational agents (CAs) are often unable to provide meaningful responses to user requests, thereby triggering user resistance and impairing the successful diffusion of CAs. Literature mostly focuses on improving CA responses but fails to address user resistance in the event of further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501652